Sneller ontbijten?

Ik zoek tips voor mijn dochter van 4 jaar. Ze gaat sinds kort naar de basisschool en het werkt voor haar het beste als ze vroeg in de klas is (dan is het nog rustig en kan ze vanuit haar plekje in de kring rondkijken en wennen). We moeten dan 10 over 8 de deur uit. Ze treuzelt alleen zo met ontbijten dat ze voor die tijd niet genoeg eet om geen honger meer te hebben. En haar eerder wakker maken werkt ook niet omdat ze echt geen ochtendmens is.

Ze doet gerust 45 minuten over één boterham en als ik haar op de fiets een cracker geef, heeft ze tegen de tijd dat we bij school zijn een derde op. Ze mag natuurlijk geen cracker meenemen in de klas. Hoe kan ik haar helpen om in 45 minuten meer te eten, zodat ze niet met honger naar school gaat?
 
Brood zonder korst geven en in stukjes geven?
Iets anders geven als ontbijt? 

Wij ontbijten met yoghurt met cruesli en ik geef op de moeilijke ochtenden een gezonde muffin of een restje pannenkoek van gisteren. 
En kinderen functioneren ook op een halve portie. Bij ons hebben ze rond tienen een fruit-moment. Ik geef dan een banaan mee en ik hoop dan dat het genoeg vult tot aan de lunch.
 
In dit geval zou ik eigenlijk zeggen, jammer dan. Alles wat na een half uur niet op is gewoon laten staan. Zeker niet vervolgens nog een cracker geven. Als ze daar honger aan overhoudt eet ze volgende keer vanzelf sneller.
Aan de andere kan valt bij sommige mensen brood gewoon niet zo lekker 's ochtends. Je kan proberen of pap beter naar binnen gaat. Mijn man zweert bij Engels ontbijt of geen ontbijt.
 
Ze houdt niet van yoghurt, cakejes (muffins) of pannenkoeken. Ze vindt volkorenbrood het lekkerste als ontbijt en lunch. En ze groeit zo hard dat de fysio bang is dat ze uit haar krachten gaat groeien ("jammer dan" is dus geen optie). Maar pap is wel een goede tip inderdaad. 
 
Ik maak 1 boterham en dan de korstjes er af snijden en in blokjes snijden.
En soms eet ze hier ook yoghurt of een kindertoetje 
 
We snijden het al wel in vier stukken, maar misschien helpt nog kleiner maken wel. Korstjes moeten eraan blijven, die vindt ze juist het lekkerst. 
 
Terug
Bovenaan