Ik zoek tips voor mijn dochter van 4 jaar. Ze gaat sinds kort naar de basisschool en het werkt voor haar het beste als ze vroeg in de klas is (dan is het nog rustig en kan ze vanuit haar plekje in de kring rondkijken en wennen). We moeten dan 10 over 8 de deur uit. Ze treuzelt alleen zo met ontbijten dat ze voor die tijd niet genoeg eet om geen honger meer te hebben. En haar eerder wakker maken werkt ook niet omdat ze echt geen ochtendmens is.
Ze doet gerust 45 minuten over één boterham en als ik haar op de fiets een cracker geef, heeft ze tegen de tijd dat we bij school zijn een derde op. Ze mag natuurlijk geen cracker meenemen in de klas. Hoe kan ik haar helpen om in 45 minuten meer te eten, zodat ze niet met honger naar school gaat?
Ze doet gerust 45 minuten over één boterham en als ik haar op de fiets een cracker geef, heeft ze tegen de tijd dat we bij school zijn een derde op. Ze mag natuurlijk geen cracker meenemen in de klas. Hoe kan ik haar helpen om in 45 minuten meer te eten, zodat ze niet met honger naar school gaat?