sneller zwanger ná miskraam

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wat ik regelmatig lees is dat je na een miskraam heel snel weer zwanger kan raken,  sneller dan als je niet zwanger bent geseest.
Er zou een bepaald hormoon in je lichaam zitten ná je zwangerschap wat voor een snelle bevruchting  kan zorgen.
Ik heb dit regelmatig gelezen op dit forum, ik heb het mijn verloskundige gevraagd of hij daar iets meer vanaf weet.
Er is bij hen niets bekend daarover.
Wie weet daar meer van  of heeft hetzelfde meegemaakt?

Mijn buurvrouw had van de zomer een miskraam en twee weken later werd ze weer zwanger. Het is echter beter drie maanden te wachten als je al tegen het eind van je eerste trimester zat toen je de miskraam kreeg. Zij was net vijf weken toen het misging, wist het net twee dagen. Nu is ze zo'n vier maand heen.

hoi hoi.

je hoort het wel vaak dat je na een mk gauwer zwanger bent, maar volgens mijn gyn. was dit puur toeval.
ik was na mijn miskraam wel weer gauw zwanger(binnen 3 maand). ik ben 2 keer ongi geweest en steeds na 3 week al. terwijl mijn cyclus voor de mk netjes 28 dagen was.
maar ja, voor mijn miskraam was ik ook al binnen 4 maand zwanger, dus het ging bij mij sowieso wel snel.
ik ben nu 16 week heen.

liefs marjolein

hoi hoi,

vorige kerst heb ik een mk gehad met 13 weken, en ik was er niet gelijk aan toe om weer zwanger te raken.
dus ik weet niet of je gelijk zwanger word na een mk maar ik was in mei er wel aan toe, en het was gelijk de eerste maand raak.
nu ben ik 29 weken +1
ik wilde na de vorige mk mijn lijf wat rust geven omdat de mk niet doorzette en ik met 30 december een curretage heb gehad.
lijkt me niet verstandig om direct na een mk weer zwanger te raken.

groetjes Miranda

Doe lekker waar je zin in hebt. Zelf wilde ik na mijn miskramen niet ineens met voorbehoedsmiddelen aan de slag.

Of de bewering nou waar is of niet, ga er niet vanuit dat dat voor jou ook zo is. De teleurstelling kan dan extra groot zijn, en daar zit je na een miskraam niet op te wachten.

Miep

Hallo

Ik heb in het begin van dit jaar 2 miskramen gehad.
Begin januari kwam het af ik was 5 weken zwanger,ben gewoon ongi geworden.
Toen ben ik in februari weer zwanger geraakt,was het in maart weer af gekomen met 7 weken.Ben ik gewoon weer ongi geworden.Ik had echt iets van nu stop ik er mee.
We waren er echt nie mee bezig om weer zwanger te worden.
Maar in april werd ik weer op nieuw zwanger.
Ben nu 33 weken zwanger.Nu kan ik pas echt genieten.

Groetjes peggy.

hai peggy,

van harte gefeliciteerd meid met je zwangerschap!
ik heb zelf ook 2 miskramen gehad, eentje een aantal jaren geleden met 10 weken en eentje vorig jaar op eerste kerstdag met 13 weken.
en nu alweer 29 weken, ook ik kan wel zeggen, nu kan ik echt genieten van de zwangerschap. met 28 weken een mijlpaal ( kindje levensvatbaar)
ook heb ik een prachtige foto met het gezichtje van mijn meisje ( ja inderdaad we weten ook wat het geslacht is)
ik heb geen behoefte aan gokken naar het geslacht en ook wilden we graag weten hoe ze eruit zag, na 2 mk's hebben we geen zin om 9 maanden te wachten.
elke dag en elk trapje is voor mij een beloning ( ook al houdt ze me wakker in de nacht)
geniet ervan!

groetjes Miranda 29+1

Of je theorie klopt dat weet ik niet. Ik ben geen deskundige en had er nog nooit van gehoord. Maar mijn verhaal zou jouw verhaal wel een beetje ondersteunen.

in mei 2004 zijn we gestopt met de pil. mijn lijf moest heel erg "ontpillen"; mijn cyclus kwam gewoon niet op gang. In sept. had ik voor het eerst een echte eisprong en was meteen zwanger. maar dat werd in  oktober een mk. ik ben erna 1 keer ongi geweest en was toen meteen zwanger van ons zoontje, dat in aug 2005 geboren is.
in juni probeerde we voor een tweede kindje en dat was ook in 1 keer raak, gelukkig zonder mk ervoor. we verwachten in maart ons tweede kindje.
Ik besef trouwens wel dat wij gezegend zijn met een goede vruchtbaarheid, want   dat het ook anders kan weet ik maar al te goed.

greet

Terug
Bovenaan