snif, mama verkouden

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

weten jullie of je iets moet doen als jezelf verkouden bent en bv geeft??
voel dat de oor- en keelpijn opsteekt en da's geen goed teken... :(
of zijn onze kleintjes daar al immuun voor..(? hoe schrijf je dat ook al weer...)

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

he debby

ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan het geen kwaad. Als ik het goed heb , heb ik laatst ergens gelezen dat het dan juist wle goed is, omdat de kleine dan ook antistoffen krijgt.
Zelf ben ik ook erg snotterig, maar voed gewoon lekker door. Bij twijfel kun je altijd de HA of het CB bellen

He meid Beterschap
groetjes daan (mv Vera 14-6-7)

Bron:www.bortsvoeding.com

Ziekte bij de moeder
Heel weinig ziektes van de moeder maken het nodig voor de moeder om te stoppen met borstvoeding geven. Dit geldt zeker voor infecties van de moeder, waarover het vaakst wordt gezegd dat het een reden is om te stoppen. De meeste infecties worden door virussen veroorzaakt en de meeste virusinfecties zijn het meest besmettelijk voordat de moeder zelfs maar weet dat ze ziek is. Tegen de tijd dat zij koorts heeft (of een loopneus heeft, diarree heeft, hoest, uitslag heeft, aan het overgeven is, etc.) heeft ze de infectie waarschijnlijk al aan de baby doorgegeven. Moedermelk beschermt de baby echter tegen de infectie, en de moeder zou moeten doorgaan met borstvoeding geven om de baby te beschermen. Als de baby wel ziek wordt, wat mogelijk is, wordt hij waarschijnlijk minder ziek dan wanneer de borstvoeding gestaakt zou zijn. Maar vaak zijn moeders aangenaam verrast dat hun baby helemaal niet ziek wordt. De baby werd doordat de moeder borstvoeding bleef geven beschermd. Om dezelfde redenen zijn bacteriële infecties, zoals bijvoorbeeld keelontsteking, geen reden tot zorg

Hoi,

Ik geef geen bv, maar ben wel snipverkouden en keel en oorpijn. Feline heeft wel een beetje last, maar ik begreep dat baby's sowieso de eerste 6 maanden beschermd zijn door de antistoffen die je meegeeft bij de geboorte. En door bv zelfs extra goed. Dus die 3 weken die ik bv heb gegeven scheelt toch weer!

groetjes Mariska

Hoi Debby,

mijn kraamverzorgster vertelde me dat ze in een gezin heeft gewerkt waar iedereen ziek werd, de vader, toen de oudere kinderen, de moeder, de kraamverzorgster zelf, alleen de baby niet, want die kreeg borstvoeding. Zelf ben je ook nog een beetje beschermd als je borstvoeding geeft. Bij mij thuis zijn mijn man en mijn oudste twee erg verkouden en meestal heb ik het dan ook maar nu na drie weken nog steeds niet en de baby ook niet. Ik hoop voor je dat je snel weer beter bent.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan