Snik het gaat even niet lekker

Bah heb nu al twee nachten NIET geslapen vanmorgen om 04:30 pas in slaap gevallen en zifjon werd natuurlijk om 07:00 weer wakker. heb de hele nacht gehuild en gesproken met mijn man. ik voel me soms zo alleen en depri dat ik niet weet hoe dat op te lossen.
Mijn moeder en zus zijn ver weg van mij gaan wonen en ik kan geen auto rijden. Om er met de trein te komen ben ik dik 1,5 uur bezig en is een nacht merrie + Zifjon kan nergen slapen omdat ik niet zijn bedje kan meeshouwen in de trein. Voor de rest ben ik gewoon thuis en geniet ik van Zifjon alleen wensten ik dat hij soms gewoon een een wat makkelijker kindje is. Gister aan de telefoon wist me moeder me nog even duidelijk te maken dat een tweede niet verstandig zal zijn omdat ik Zifjon niet eens aankan. En dat ik vaak zo negatief ben. Ik uit me eerlijk tegen mijn moeder en daar horen ook nega. dingen bij. Maar ik vertel ook veel positiefe dingen. Maar omdat ik een moeilijke tijd achter de rug heb moet ik me ook over die dingen kunnen uiten.

Niemand die mij eens een pluim in mij reet steekt om te zeggen dat ik een goede moeder ben en dat ik het WEL goed doe. Ondanks het feit dat Zifjon een huilbaby was, veel exceem heeft veel spuugde veel naar het ziekenhuis moest en veeeeeeeeeel onrustige en hysterische dagen heeft (nog steeds). Ik voel me een slechte moeder en verdrietig en heeeel alleen. Ik kijk uit naar de dagen dat ik boodschappen mag doen. Dat is toch gewoon gestoord !!!! Ik heb 1 goede vriendin maar die woont ook ver weg en zij kan niet snel naar mij komen omdat ze in hetzelfde pakket als mij zit. Snif ik voel me zo rot. En als ik in de avond moet werken ben ik helemaal niets meer waard door alles  stress en opvangen van Zifjon. Maar kennelijk ziet niemand dat.  Zifjon is mijn wonder en ik geniet gellukig wel van hem maar ik wensten dat ik nou eens door mensen gesterkt zou worden in plaats van andersom.

Vrijdag gaat Zifjon voor het eerst uit logeren en hebben wij een uitje naar Palazzo. Hoop dat dit mij goed zal doen want soms weet ik niet meer wat ik moet doen om weer rust te krijgen. Sorry voor mijn langer verhaal maar moest dit even kwijt. En ik straks ff lekker shoppen.

gr van Mariska en Zifjon 9 maanden

Hallo Mariska,

Ik begrijp hoe je eigen voel maar een ding je bent absoluut geen slechte moeder je heb gewoon een moeilijke periode en dan moet je gewoon je ei kwijt zo noem ik dat. Ja helemaal als je slecht heb geslapen dan is alles teveel niemand hou dat vol. Ik voel mezelf ook weleens alleen en depri terwijl ik heb geeneens tijd om me eigen daar mee bezig te wezen met twee kinderen vrienden of vriendinnen heb ik ook bijna niet. Er zijn wel mensen waarbij ik terecht kan maar dat doe ik ook niet want het is mijn eigen ding ik heb het gevoel dat al het leuke ervoor mij niet meer in zit tot de kinderen wat groter zijn . Toen ik Milton had ging ik nog sporten fitnessen en bodystep maar dat zit er voor mij ook niet meer in want mijn man is weer gaan studeren en werkt in de avond en mijn kleine beetje familie wat ik nog heb kan ik ook niet op terugvallen soms maar niet meer zoals toen. Maar een ding je bent een goede moeder dat weet ik zeker je kindje is zo gewenst en ja zwaar is het milton had of heeft ook last van exczeem vervelend is dat het jeukt zo vreselijk dat ze het kapot kunnen krabben. Milton heeft er niet meer zoveel last van als vroeger maar heel af en toe nog weleens een klein plekje. Hee meid ik zou zeggen sterkte je hebt een mooie zoon op de wereld gezet je hebt een fijne man wat wens je nog meer . Straks lekker shoppen dat zit erbij niet in dus geniet ervan verwen jezelf is even dat heb je verdient .

groetjes lisette

hoi mariska,wat vervelend allemaal.jij zal zelf welweten of je een goede moeder bent.jammer dat bekende en fam.niet dicht bij wonen dan had je daar nog wat steun aan kunnen hebben.iedereen heeft een keer een pluim nodig ,en vooral omdat dit allemaal erg nieuw voor de meeste onde ons   is.het is ook niet erg aardig van je moeder ,om jou al wiijs te gaan maken dat een tweede wondertje niet verstandig zou zijn.waar bemoeien ze   zich mee.je zou willen verwachten van een moeder dat je daar steun aan zou hebben.ik zelf heb een wereld moeder,ze zorgt ondanks haar handicap,voor onze dochter nicky als wij moeten werken.nou meid,ik wens je nog heel veel geluk met je zoon   en je bent in mijn ogen wel een goede moeder.groetjes,karin   mama van nicky 3 maart 2008

Heeey meid,

Ik wou je hierbij even een hele dikke knuffel  geven en een ontzettende dikke pluim, omdat ik vind dat je het geweldig doet!!!!
Mijn mannetje is ook niet 1 van de makkelijksten, maar was geen huilbaby. Ik heb respect voor je.
Tis indd erg moeilijk als het niet of moeilijk gewaardeerd wordt.
Wou je even een hart onder de riem steken.

Succes meid.

Liefs marielle

Meid, af en toe is het gewoon heel zwaar. En dan heb ik niet eens een huilbaby. Ik kan me voorstellen dat je het even gehad hebt.
Ik kan me ook helemaal voorstellen dat je 's avonds werken wel heel zwaar vindt als je de hele dag met je zoon thuis bent geweest, ik ben 's avonds echt blij als ik mijn bed in kan.
Wat vervelend dat je moeder dat heeft gezegd over een 2e. Heb je haar gezegd dat dat je veel pijn heeft gedaan.
En over een jaar ziet alles er heel anders uit hoor, als je zoon 1 1/2 is dan lijkt die baby tijd zo ver weg. En zelfs dan is het nog vlot om aan een 2e te beginnen, dus probeer je daar maar niet te veel zorgen om te maken.
Kan je niet wat meer dingen ondernemen met je zoon? Bijv. babyzwemmen, dan doe je samen iets leuks en je bent het huis uit en je leert wat mensen kennen.
En het halen van je rijbewijs, is dat geen optie?
Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt!!! En als je een stoom af wil blazen kan je altijd hier terecht!!!!

hoi hope and faithe,

ik begrijp je echt heel goed,
ik kan dan wel autorijden, maar voel me vaak ook heel eenzaam!!
Ben over het algemeen ook de hele dag met mijn mannetje thuis en en ben ook depressief, dit door zowel door vroeger als dat mijn hormonen helemaal van slag zijn, heb daar nu ook anti depressiva voor en de pil om alles weer in goede banen te leiden,

ikzelf heb dan het ideaalste en makkelijkste ventje gekregen, maar enkele weken geleden was hij al 3 weken achter elkaar ziek, en nu weer en dan moet ik er voor hem al wel zo'n 3 tot 7 keer uit snachts, en ben dan overdag ook echt dood op,
waardoor je alleen maar rotter in je vel zit

effe praktisch, kan er bij je moeder niet standaard een campingbedje staan?
Dat je bijv 1 keer in de maand, de ene dag heen gaat en de andere dag weer terug met de trein?

Ik ben er echt van overtuigd dat je een goede moeder bent!!
In je topics en reacties kom je liefde vol en zorgzaam over!!

liefs marina

Hoi meis,

Ook ik kan niet anders zeggen dan RESPECT!!
Je eerste kindje is heel moeilijk en de meeste voelen zich onzeker en een slechte moeder. Maar je bent absoluut geen slechte moeder.
Jullie hebben samen een hele moeilijke start gemaakt. Dit ligt niet aan jou! Helaas hebben sommige babies veel exceem en uitslag. Ikzelf heb dat jaren gehad, maar nogmaals dat ligt niet aan jou!
Hier ook iemand die veel thuis zite met de kleine. Ik probeer altijd wel even te wandelen en zie boodschappen doen ook als een uitje. Dus ik zorg er regelmatig voor dat ik gewoon iedere dag even een boodschap moet halen hihi.
Ga eens met je kleine eendjes voeren of naar een kinderboerderij.
En de tip voor dat bedje bij je moeder is ook een goeie. Dan kan je toch af en toe eens haar kant op.

Een hele dikke

Liefs Reneke

Lieve Lieve damens,

Bedankt voor jullie lieve woorden dit heeft mij erg goed gedaan. Afgelopen nacht heb ik en Zifjon als een blok geslapen. Zifjon werd pas 08:10 wakker !!!! Ik heb dus weer even wat energie bij kunnen tanken. En mijn vriendin is langs gekomen vandaag en dat heeft mij ook erg goed gedaan. Ook het fietsen en winkelen van gister hebben mij de nodige positieve boosten gegeven. Ik kan er weer even tegen aan en moet proberen mij niet te veel laten beinvloeden door alle stress en dingen van het verleden maar van elke dag te genieten.

Liefs van Mariska

Terug
Bovenaan