Snik...

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,

Vorige week had ik hier een vraag gesteld over ongi tijdens zwangerschap of miskraam.
Deze week had ik nog af en toe last van mijn buik. Een beetje een weeig gevoel.
Ik heb vandaag nog maar eens getest, om voor mezelf zekerheid te scheppen.
En nu was hij dus negatief..... dus toch een vroege miskraam geweest.
Moest wel even slikken, had er stiekem toch op gehoopt dat ik 1 van de vele meiden was die ongi word aan het begin van de zwangerschap.
Kan dat weeige gevoel dan mijn eisprong zijn?? Volgens de berekening op babybrabbel  zou ik gisteren mijn eisprong hebben. Maar ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld.

Sorry voor al mijn vragen, maar ben ineens erg onzeker geworden over mijn eigen lichaam...

Liefs, Larissa

hee meisje toch! wat ontzettend naar voor je! ik weet dat het verschrikkelijk is. Heb zelf ook in januari een hele vroege miskraam gehad! (en waarschijnlijk nu wel weer, had 2 keer licht positief getest, derde keer negatief en ben al bijna 2 weken bruine prut aan het verliezen met af en toe bloed...)

Ik wil je  heel veel sterkte wensen! Ik denk aan je hoor!

Imme xx

Hoi Imme,

Dank je voor je lieve reactie.
Hoe lang heb je nu al bloedverlies??
Want donkerbruin of zwart is oud bloed wat je verliest.
Ik heb anderhalve week bloedverlies gehad.
Voelde me steeds doodmoe en heb al ruim 2 weken hoofdpijn.
Was ook met vlagen misselijk, dus mijn lichaam hield me niet voor de gek.
Wel goed dat je naar de gyn mag, dan krijgen jullie hopelijk ook wat meer zekerheid.
Is toch wel fijn om te weten of het lichamelijk wel of niet in orde is.
Jij ook Sterkte!!

Liefs, Larissa

nou, het gekke is dat het op de dag elke keer anders is! dan ga ik   naar het toilet en dan is het bruine prut, later weer heeel donker (bijna zwart) en dan weer een beetje helderrood? Gisteravond en vanochtend nergens meer last van, dacht he he, eindelijk! maar net naar de wc geweest en weer helderrood! niet veel maar toch... heb nu ook weer iets buikpijn en mijn borsten blijven steken!   echt zo raar allemaal!

Ga je naar de HA hiermee? Of wil je het nog even aanzien? Ben je helemaal gestopt met bloeden??

Imme xx

ps. ik doe wel heel kalm, maar als ik echt erover nadenk dat het een miskraam zou kunnen zijn geweest, wordt ik echt heeeeel erg naar en verdrietig. Niet te veel bij stil staan dus....

Hallo,

even over de miskraam (ik heb er zelf ook 1 gehad vorige maand) als je bloed gaat verliezen dan test je nog wel positief hoor, want het hcg hormoon zit dan nog wel een tijdje in je lichaam.
Ik zelf kreeg er nog een bloedtest achteraan en aan de hand hoeveel hcg hormoon er in mijn bloed zat konden ze zien dat dat niet overeenkwam met de tijd dat ik zwanger was.
Ik vloeide al wel ten tijde van de bloedtest.
Dus ja ik weet niet welke testen je hebt gedaan dat die licht positief aangaven.
Je kan altijd de huisarts vragen bloed te prikken dan kunnen ze het precies nagaan.

Liefs Randy

Oh ja en over de eisprong.... wanneer teste je positief en wanneer begon je te vloeien?

Ik heb een miskraam gehad voor 6 weken, ik begon met 5 weken en 5 dagen licht roze slijm te verliezen en op prcies 6 weken zette het door met helderrood bloed.
Ik heb precies 8 dagen gebloed, dus als ik verder zou rekenen dan begon ik 14 april echt te bloeden + 28 dagen is 12 mei mijn NOD en rond 28 april mijn ei.
Maar zo werkt het dus niet altijd na een miskraam... ik had op 27 april een na-controle bij de gyn. om te kijken of ik schoon was en die zag toen dat de eitjes aan het rijpen waren en dat die tussen 30 april en 5 mei zouden springen en dat mijn NOD dus tussen 14 en 20 mei is.

Houd er dus rekening mee dat je cyclus nu wat langer lijkt, omdat dat als het een miskraam is je lichaam weer even moet omschakelen.
By the way als het een miskraam is,stuurt de HA jullie dan wel door voor een echo om te kijken of alles schoon is, want dat gebeurt hier wel.

Liefs Randy

Hoi meiden,

Ik ben niet van plan ermee naar de HA te gaan.Heb erover met mijn zus gepraat en ze zei dat dat niet perse hoeft, omdat ik al een kindje heb. Als je nog geen kinderen heb en je heb 2 miskramen gehad gaan  ze het onderzoeken.
Je moet het wel  vertellen als je werkelijk zwanger ben.
Ik heb dus anderhalve week gebloed en sinds zondag is het helemaal over. Op het laatste was het zo a en toe nog een veeg.
Ik had de 24ste april een positieve test, begon 25 april te vloeien en 4 mei had ik weer een positieve test. Daardoor wist ik het even niet meer. Op aanraden van een aantal meiden hier nog een weekje gewacht en opnieuw getest. Nu was hij dus negatief.
Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, deze had ik steeds. Dan zou gisteren mijn ei geweest zijn en 23 mei mijn NOD.
Is natuurlijk nog afwachten of het gelijk terug op z'n plek zit allemaal.

Liefs, Larissa

PS ik weet dus niet of de HA je hier doorstuur voor een echo. Want ik ben er niet geweest.

larissa,

ik lees net jou verhaal en ik moet helaas zeggen dat dit heel herkenbaar is. Ik zit heb nu vanaf vorige week woensdag bloedingen. Afgelopen vrijdagavond had ik echter zo'n pijn dat ik met spoed naar het ziekenhuis ben gegaan voor een echo. hieruit bleek dat het vruchtzakje nog prima op zijn plek zat en de baarmoedermond nog was gesloten. Ondanks de bloedingen. Nu bijna een week later en constante bloedingen heb ik echt geen hoop meer dat het vruchtje nog leeft, maar as dinsdag heb ik een echo. Voornamelijk om vast te stellen dat de baarmoeder helemaal schoon is. Dit werd mij ook ten sterkste aangeraden door de gyn, om dit even te laten bekijken. dit is vooral belangrijk voor een volgende zwangerschap. Ook kan het soms dat de bloedingen een andere oorzaak hebben.

Mijn tip aan jou, maak toch even via de HA of direct met je verloskundige als je die al hebt en laat even met een echo bekijken of je baarmoeder goed schoon is.

sterkte
Kitty

Terug
Bovenaan