Snipverkouden en dan..

Hallo allemaal!

Al dagen loop ik snipverkouden rond en doe ik 's nachts geen oog dicht omdat ik moeilijk ademhaal. Mijn hoop gevestigd op Otrivin, maar voor de zekerheid toch even op internet gezocht of dit geen kwaad kan voor het kindje. Nu wordt ik knettergek van de tegenstrijdigheden. Op internet vind ik overal dat het geen kwaad kan zolang je het maar niet langer dan 5 dagen aaneengesloten gebruikt ivm tekort aan bloed dat naar de placenta gaat (of zoiets), maar gisteren kreeg ik het advies bij de ETOS dat het ECHT NIET KON! zoutoplossing was de enige mogelijkheid en dat werkt natuurlijk voor geen meter. Heb al met rauwe uien om m'n nek geslapen, vicks vapo rub etc.. maar niks helpt.
Iemand hetzelfde probleem en betere tips?
Groetjes plukdedagmama

He plukdedagmama,

Wat naar voor je zeg, kan ook best nog wel even aanhouden zo'n verkoudheid.
Voor zover ik weet kun je otrivin of xylometaxoline gewoon bij de apotheek krijgen ookal ben je zwanger, het is zo dat je het beter niet langer dan 5 dagen kan gebruiken omdat je neusslijmvlies dan eraan gewend raakt, en er zo "verslaafd aan kan raken" Dat je het continue nodig hebt om niet dat verstopte gevoel te hebben. Mijn advies zou zijn om het even bij de apotheek na te vragen. Het beste is om de neusspray te sprayen en dan te gaan stomen, gewoon boven een bak heet water. En uitzieken, veel anders kun je er namelijk niet aan doen, helaas....

Hoop dat je er wat aan hebt, en beterschap.

Annegreet

Hoi,

Volgens mij kun je het gewoon gebruiken hoor! Ik ben een paar weken geleden erg verkouden geweest en baalde ervan dat ik geen Xylometaloxine kon gebruiken, 1x keer een spuitje en mijn neus blijft dan de hele nacht open. Ik sloeg toch de bijsluiter er maar even op na en daar stond in dat het gewoon mocht, maar dan niet langer dan een aantal dagen. Het werkt bij mij altijd zo goed dat het zo lang eigenlijk nooit nodig is.

Succes ermee!!
Groetjes Paula
15,3 weken

Hoi hoi,

Ik zelf ben nu zwanger van de 2de, en ben, net als half nederland, flink verkouden. Ik gebruik van otrivin neusspray speciaal voor baby's. Dit kan absoluut geen kwaad, want het is alleen maar een zoutoplossing. In de andere neusspray's zitten vaak andere dingen.
In de bijsluiter staat bij de baby-variant ook dat het goed gebruik kan worden door zwangere vrouwen.
Misschien beter om dus de babyvariant te gebruiken. Ik heb er veel baadt bij!
Sterkte in elk geval!

Liefs Mylène

Bedankt voor de tips!!!

Ik ben flink aan het stomen geslagen en dat lijkt z'n vruchten af te werpen!!
Ik zal het verder zeker bij de apotheek vragen, die lijken me meer betrouwbaar dan het advies dat ik bij de drogist kreeg!

Groetjes

Terug
Bovenaan