Snipverkouden

A

Anoniem

Guest
Geert is verkouden. Niet zomaar verkouden, maar echt snipverkouden. Zo zielig.
Van dat vieze groene snot en maar snotteren.
Hij is nu 7 weken, maar dit is nu al de 2e keer dat hij verkouden is.
Vanavond nog naar de huisartsenpost geweest. Hij begon namelijk opeens heel vervelend te hoesten. Gelukkig zijn z'n longetjes schoon. We moeten maar flink met neusspray spuiten zei de dokter.
Ik hoop dat hij ook goed blijft drinken, want met een verstopt neusje valt dat niet mee.

Groetjes,
Els

Onze Kostas was/is   al 3 weken verkouden. Het word nu wel minder, maar pas had hij verstopte neus. En veel niezen.

Zielig hoor als hij zo piept, dus ik heb neusdruppels gekocht van otrivin helpt goed.

Het helpt ook om elke dag te stofzuigen! Maar ja ik denk dat hij/zij ook gelijk hun weerstand opbouwen.

xxx Miranda

Hoi Els en Miranda,

zielig hoor zo klein en zo verkouden!Ze moeten wel weerstand opbouwen   maar toch... liever nog niet zo verkouden. Leonie niest wel maar echt verkouden verder niet, gelukkig. Misschien helpt de bv dan toch iets voor haar (loop zelf nl wel een beetje te sniffen, niet echt verkouden).

sterkte ermee meiden.

groetjes belle

Hier een tip van flip!

Kook wat water in een steelpannetje. Rinocaps capsule erbij of wat eucalyptus olie en zet het vervolgens op een theelichtje in het vertrek waar de kleine is. Dit houdt de neusjes open, waardoor het drinken goed blijft gaan, wat beter is voor de weerstand, zodat de verkoudheid sneller over is!

En veel knuffelen natuurlijk!

Succes ermee!

Hoi zuster-suus

Ik wilde hier even op inhaken. In rhinocaps zit menthol, dat schijnt een slecht effect te kunnen hebben op de stem van de baby, omdat het nog in de groei is.

de rest kan geen kwaad.

xxx

Hoi Miranda,

Het is een tip van de verloskundige, van die rinocaps dus, en ik heb het meerdere malen thuis toegepast als een van de kinderen verkouden was. Ik kan zelf niet bespeuren dat hun stem beïnvloed is, maar toch bedankt voor je reaktie. We willen tenslotte allemaal het beste voor onze kinderen.

Groetjes,

Suus

ook onze kleine Senna is snotverkouden!
ze sliep door maar word nu telkens wakker door haar neusje die dicht zit, erg zielig.
als ze eenmaal in slaap is gaat het prima maar overdag is een drama soms.
haar zussen zijn ook enorm verkouden geweest hun 1e jaar en nu zelden ziekjes! dus ze bouwt dr weerstand ook lekker op...

Liefs Jenny (senna 13-10-2008)

Terug
Bovenaan