snoep

Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie over snoep denken, vanaf welke leeftijd wil geven jullie dat? Ik was vandaag op verjaardag en Danique was lekker aan het spelen op de grond bied mijn zwager haar een spekkie aan.
Ik heb dus gauw gezegd dat ik dat niet wil, hij vond dat onzin. Maar goed ik wil voorlopig nog niet dat ze dat soort dingen krijgt. Eigenlijk wacht ik het liefst tot ze 1,5 is ofzo.
Danique is van 15-02-2005, wat vinden jullie?

Maaike
 
Hoi,

Ik weet niet of er echt een leeftijd is voor een snoepje, ik denk dat je daarin maoet dan wat je zelf denkt dat goed is.
Daan die was denk ik een maand of 8 dat hij voor het eerst een spekkie kreeg.
Ik ben zelf heel makkelijk in het snoepen, nu moet je niet denken dat Daan constant snoept, maar hij krijgt af en toe een snoepie. Van de week kreeg hij een verjaardag een schuimpje, ik maak mij daar niet zo druk om, maar nu ben ik zelf een snoeper.
In principe krijgt Daan s'middags met zijn drinken een koekje en s,avonds ook een sapje met een koekje. Met snoepjes kijk ik wel uit dat hij geen harde snoepjes krijgt, want dat vind ik wel eng.
Als jij vind dat je dochter daar niet aan toe is dan moet je het ook niet geven of toe staan dat het gegeven wordt, maar het kan geen kwaad.

Groetjes Saskia
 
Hoi Maaike,

Ik geef mijn dochter nog helemaal geen snoep. Ze is begin oktober 1 jaar geworden. Ik zou ook niet weten waarom ik haar snoep zou geven. Mensen vinden het vaak raar of zielig. Maar ik heb nog nooit een goede reden gehoord waarom het zielig is. Ik vind al dat suiker slecht voor haar. Waarom zou je er zo vroeg mee beginnen? Tuurlijk krijgt ze ook van mij wel lekkere dingen. O.a. Soepstengelsen rijstwafels. Die vind ze helemaal geweldig.
Groetjes.
 
Hoi,
mijn dochter was bijna twee jaar voor ze haar eerste snoepje kreeg.
IK vond dat helemaal niet erg maar in de familie vonden ze dat wel raar.
Mijn mening is zolang ze er de smaak niet van kent dan zal ze er nooit om vragen, en heeft eigenlijk niets tekort want ze krijgt toch veel ander lekkers. Fruit is toch ook lekker, of wortels, of gewoon een koekje.
Eigenlijk staat er geen leeftijd op, ieder kind is verschillend!
Groetjes mama van Ineke en Ellen
 
Hoi

Ik ben ook niet zo'n voorstander van snoepen. Vooral omdat mijn zoontje het niet kent, mist hij het ook niet. Ik hoorde ook op de creche dat kindjes die vaak zoete danoontjes oid krijgen hun fruit soms niet meer lusten. Mijn zoontje is dol op fruit en zure yoghurt, waarom zou ik dan iets anders aanbieden. Honger heeft hij sowieso niet vaak, een koekje om 4.00 is alleen leuk om op de grond te gooien!

succes en gewoon lekker je eigen gevoel volgen hoor.

Caroline
 
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties ik had het er ook nog even met mijn vriend over en die vind ook voorlopig geen snoep, Danique krijgt ook geen danoontjes als toetje gewoon yoghurt of fruit.
Ik doe maar gewoon wat me zelf het beste lijkt, en anders haal ik volgend jaar voor verjaardagen wel wat snoep bij de reformwinkel. Die hebben hier lollie en andere dingen gemaakt van diksap.

Maaike
 
Ik wil graag even reageren op het snoepen.
Mijn dochtertje wordt bijna 17 maanden en snoept met mate net als haar ouders.
Gisteren (zondag) hadden we bezoek en drinken gezellig iets en snoepen er iets lekkers bij. Ik vind dat zij dan ook best wat mag hebben ze krijgt van mij dan ook een plakje worst en een stukje kaas.
Ook dit zijn dingetjes die ze moeten leren eten en de smaak moeten leren kennen en daarbij maak je mij niet wijs dat het slecht is als je het natuurlijk beperkt.
Ook krijgt ze van mij wel eens een bakje met een paar manna's erin maar het is wel zo dat we vandaag een gewone doordeweekse dag niets snoepen.
Ik wil wel dat ze leert dat snoepen/snacken hoort bij bepaalde gezellige momenten en niet altijd van zelf sprekend is.
En doordat we het wel beperken eet ze echt haar fruit en soepstengel smakelijk op.
Het is idd wel zo dat je in veel winkels komt en altijd maar snoep aan bieden dit vind ik dan ook weer niet nodig maar af en toe moet het toch kunnen wij doen dat toch ook.

Ik moet bekennen   dat 8 maanden wel erg jong is ik ben er pas mee begonnen toen ze zeker 1 jaar was en ook met de pot mee kon eten.

Tja, iedereen heeft een andere mening en doet het anders.

groetjes Josje
 
Hi

persoonlijk vindt ik het niet nodig om mijn kind snoep te geven, hij is nu 17 maanden en heeft tot nu toe  geen snoep gehad. Wel krijgt hij bij de slager een stukje worst, een kibbeling bij de visboer, plakje kaas etc. etc. maar ik wil gewoon niet dat hij snoep krijgt, suiker is gewoon niet goed, vindt ik dan he, bovendien kijk ik ook uit met zout!! Wij zijn zelf trouwens ook niet van die zoetekauwen, als er gesnacked wordt is het hartig.

Groetjes,
Lia

 
Terug
Bovenaan