Snoep?

Het valt mij op dat er steeds minder moeders zich ervan bewust zijn dat snoep niet echt gezond is voor je kind. Het feit dat snoep slecht is voor de (melk)tanden weet men wel, maar dat snoep ook je kinderen hyper kan maken en dat snoep de weerstand vermindert is volgens mij niet echt bekend.

Op zijn tijd een snoepje kan natuurlijk geen kwaad, maar ik erger me aan moeders die gewoon hun kind een snoepzak meegeven naar school, er getrakteerd wordt op snoep (terwijl de school of KDV  aangeeft dat dit niet de bedoeling is) en er in winkels aan kinderen (en niet aan mij) wordt gevraagd of ze een snoepje willen. En een kind zegt natuurlijk geen 'nee'. Ik wel en dan kijken ze mij wat bevreemd aan.

Mijn zoon krijgt zijn zoetigheid wel binnen alleen al  op de boterham en met een feestje mag hij ook één snoepje uitzoeken. Ik heb zelf geen snoepgoed in huis, wel koekjes of chips of suikervrije dropjes.
 
Hoi Pi,
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb wel snoep in huis maar m'n dochter krijgt lang niet zo veel als wat ik bij anderen zie om mij heen. Ook het snoepje bij de supermarkt sla ik al vier jaar consequent af. Ik vind het zo'n onzin om bij de kassa snoep uit te delen. Als mijn dochter een snoepje/koekje mag krijgt ze dat wel thuis van mij. Mensen kijken je dan meteen zo raar aan he. Alsof mijn dochter zielig is omdat ze geen snoepje mag. Nou, mijn dochter is niet zielig hoor. Ze krijgt heus wel regelmatig een snoepje/koekje maar gelukkig is ze ook dol op appels, komkommer en rauwe paprika en dat geef ik haar toch liever!
Groetjes, mama 1977.
 
hoi,
ik heb zelf een zoontje van 4,5.
wij hebben wel snoep is huis,vooral omdat ik zelf veel snoep (slecht!!) en hij mag zelf elke dag 1 snoepje of een koekje  hebben, ik merk wel dat hij t zelf al steeds minder vraagt of hij wat lekkers mag hebben. dit inderdaad omdat t slecht voor de tanden is maar ik heb ook gemerkt dat met veel snoep hij heel erg druk word.

zelf werk ik in een supermarkt, en idd delen wij ook weleens snoep uit,dit komt meestal omdat we het dan overhebben(niet over datum!) en niet terug kunnen sturen maar meestal niet willen.
zelf vraag ikaltyd aan 1 van de ouders of het kind een snoepje mag,niet alleen omdat ik weet hoe ik er zelf over denk maar ook om de ouders niet te passeren en kinderen zeggen toch bijna altyd ja!

groetjes saskia
 
Ook wij hebben wel snoep in huis en dat het niet goed is dat weet ik ook maar je kan een kind ook niet alles verbieden vind ik.
Is toch lekker een keer zon snoepje.
Nou scheelt het dat mijn zoontje niet zon snoeperd is dus als hij een keer wat krijgt en hij neemt het aan ja daar doe ik dan niet moeilijk over.
Ik denk dat de mens het wel weet dat het slecht is hoor maar niet iedereen alles wil verbieden want weet je dan kan je bijna niets meer eten want overal is wel wat mee.

Dat ze er drukker van worden dat is idd ook zo want dat zie ik om me heen.

Ja soms weet je ook niet wat het beste is.
 
wij hebben ook geen snoep in huis...mijn kinderen houden meer van een stukje kaas of worst af en toe...ach en tuurlijk als we een x een dagje weggaan krijgen ze wel een snoepje of bij opa en oma maar met mate....en ze krijgen sowieso geen snoep mee naar de oppas/school..nee gewoon een appel, banaan en rozijntjes maar soms heb ik net als jou t gevoel dat ik de enige ben die zo denkt ..wat hij soms krijgt van anderen...dan lust hij het niet...gelukkig denk ik dan maar..
maar ja soms voel ik me dan weleens een zeur...dan zie je mensen kijken als ik zeg dat mijn kinderen geen m&m's mogen ...
 
Hallo,

Wij hebben wel snoep in huis en onze zoon mag 1 snoepje in de middag of een rijstwafel, dat is zijn keuze..hij kiest meestal om en om.
Hij houdt niet zo van zoetigheid op brood dus dat is 9 van de 10 keer hartig, dus hier is het niet echt een probleem als hij eens een snoepje wilt.

Snoep als traktatie gebeurd hier absoluut niet..
Ik vind het naar mijn idee te simpel en ook niet leuk.
En ze krijgen zeker geen snoep mee naar school.

Ik heb 2x meegemaakt dat mijn zoon naar huis kwam met een traktatie met allemaal snoepjes, de eerste keer heb ik niets gezegd en gingen de snoepjes in de pot, maar de 2e x heb ik de juf aangesproken erover dat ik niet wil dat mijn kind een traktatie krijgt met wel 20 soorten snoepjes.
De juf heeft een brief opgesteld en aan alle kinderen meegegeven dat het niet op prijs word gesteld als er een snoeptraktatie word gegeven.
Na die keer heb ik geen snoeptraktaties meer gezien..

Groetjes Cindy
 
Ja leuk onderwerp. Probeer mijn zoontje ook zo weinig mogelijk te laten snoepen..maar vind dat ontzettend moeilijk . Weet van mezelf dat ik vroeger nooit snoep mocht van mijn ouders en dat ik op oudere leeftijd zeer zeker mijn schade heb ingehaald. Dus ja wat is wijsheid........

Groetjes
Patty
 
Wijsheid is denk ik om te kijken naar wat je kind zoal eet op een dag, eet je kind gezond? zoja dan kan er best een snoepje bij. Maar hier krijgen ze bijvoorbeeld op zaterdag (frietdag) geen snoepje, wel mogen ze dan iets anders, rijstewafel bijvoorbeeld en ook mogen ze een waterijsje als ze willen (is niet zo slecht als men denkt).
Ik kijk echt naar hoe de kids eten, een half broodje gegeten? dan krijg je ook geen snoepje. Minstens 1 boterham en dan krijg je het wel..

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan