snoepen

Dag medemoeders,
Hoe staan jullie tegenover snoepen?
Mijn dochter is 11 maanden en ik vind het grote onzin om haar  snoep te geven. Ook in winkels vind ik het niet nodig dat ze snoep krijgt bij de kassa. Ze krijgt het ook echt niet van mij maar ik merk dat mensen dat vaak zo zielig vinden. Alsof ik een baarbaar ben of zo. Ik krijg zo vaak de reactie:"Äch.....wat zielig".
Waarom zou ik haar laten wennen aan al dat suiker? Is toch nergens goed voor? Ze weet toch nog niet wat het is.
Ze krijgt heus wel wat lekkers hoor. Ze is dol op soepstengels en rijstwafels.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Groetjes,

hoi,
myn oudste is byna drie en hy snoept niet!
ja ik werd ook uitgelachen als ik zei dat hy geen zoet dingen mocht, maar als je nu een blik snoepjes op tafel zet wil hy er geeneen proeven!
zyn favorieten zyn nog steeds soepstengels en rystwafels of wasa volkeren en allerhande granentoast,al eet hy by warm weer soms wel een keertje chips (een handje) en lust hy ook weleens een koekje of wafel,
ik zou zeggen niks mis mee dus!
ze krygen via vriendjes en school al genoeg nieuwe dingen aangeleerd denk ik dan halen ze 'de schade' wel in!
groetjes

Hoi,
Mijn zoontje is nu net een geworden en hij heeft ook nog nooit snoep gehad!
Vind ik ook nog nergens voor nodig dat komt echt snel genoeg.
Hij heeft buiten de maaltijden fruit en af en toe een kinderkoekje. Vind ik meer dan
genoeg. Wat hij niet kent mist hij immers ook niet.
Wel krijgt hij als het feest is soms een hapje taart van ons maar dat is dus af en toe.
Gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Eetgedrag leren kinderen heel snel
dus als je heel vroeg met snoep begint hebben ze later de neiging om steeds te
snoepen. Geen snoep geeft geen garantie hoor. Maar toch..
Groetjes melanie

ik vind het ook niet zieleg hoor waarom moet het altijd zoet zijn mn zoontje eet nu soepstengels en rijstewafels
hij vind het lekker
dan is het toch goed
onze docht zeurt al om 9 uur smorgens om snoep (ze woont niet bij ons)
maar ik vind nog iets vreselijk irri
bij de slager krijgen ze meestal een plakje worst
dus dat weten ze dan
maar als ze dus er om komen vragen dan zijn ze weer verpest en verwent ja dan heb ik zo iets van jullie wene die kinderen dat aan ik niet
ik zeg wel dat je dat niet hoord tevragen maar ja

nou ja dus ik zou zeggen niks zielig ze krijgen genoeg en ik zou ook zo lang mogelijk wachten met het geven van suikers en zo

Hi

Ik geef ook geen snoep, geef ook geen lange vingers, vindt dat allemaal een beetje overdreven, suiker is ook helemaal niet goed. Ik geef ook alleen soepstengels, ook van die dierenkoekjes en rozijntjes. Snoepen komt later wel (hopelijk taalt hij er dan niet naar). Van mij mag hij wel bij de bakker een bolletje krijgen, bij de kaasboer een plakje kaas, maar echt geen snoep. Als ze dat zielig vinden, jammer dan, daar zit ik niet mee.

Groetjes,
Lia

Terug
Bovenaan