Snoepen?!

Hallo meiden,

Ik zou graag willen weten of er ook andere moeders zijn die hun spruitje af en toe een likje ijs of slagroom geven....
Mijn Tom van bijna 5 maanden oud kijkt het eten echt uit m'n mond en soms zondig ik dan door hem een klein likje te geven. Ach, dat kan toch niet zoveel kwaad, denk ik dan. Vroeger deed mijn moeder dat ook bij mij en ik ben er ook nog, dus...
Hij geniet er echt van!
Maar toch twijfel ik een beetje, ik vraag me af wat andereb hiervan vinden.

Groetjes, Patries en Tom

tja...lastig is dat he?
zelf ben ik niet zo uitdeliger naar bente toe...ben steeds bang dat haar maagje of darmpjes het niet aan kunnen, maar misschien ben ik wel te voorzichtig! mijn moeder wilde haar laatst een hapje van een donut geven..vond ik niet zo'n goed plan, en ze deed het dan ook niet.
ik denk als je kindje er geen last van krijgt, darmpjes/uitslag, dan kan het vast geen kwaad toch??

Ik doe het (nog) niet. Mijn schoonmoeder probeert elke keer ongevraagd  er iets in te proppen. Toen Teun 3 maanden was wou ze hem soep geven rond de 4 maanden wou ze er een stuk peperkoek in stoppen in die zelfde tijd een dropje en afgelopen zondag was het dubbelfris!!!
Ik kan me daar dus kwaad om maken vooral als ze het ongevraagd doet.
Op het cb zeggen ze als ze een keer zoet hebben geproeft willen ze niks anders meer.
En aangezien wij allebij last hebben van wat kilootjes te veel wil ik het niet stimuleren.
Verder mogen ze geen gluten etc dus ik ga het niet opzoeken.
Teun heeft ook veel krampjes gehad en  veel gehuild. Misschien dat ik daardoor voorzichtig ben hoor.
Nu denk ik dat een likje geen kwaad kan maar ik kies er niet voor.

Groetjes Mikkie

Hoi,

Nou, hier dus wel..maar hier is er dan ook geen sprake van alergieen oid.
Van papa heeft ze van de mc Donalds een stukje brood met visfilet op (zonder korst van de vis) een stukje duitse braadworst (de echte uit duitsland zelf gehaald) en die is niet gezouten.
En heel af en toe vanille-ijs, een stukje zalm en haring.
Dus ja, tot nu toe gaat alles goed erin, en ze heeft er ook geen last van ondervonden.
Eerder last van mij, omdat ik vond dat ze genoeg had (1 a 2 hapjes per keer) en zij dus niet.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Mijn zoontje is 13 maanden en ik heb vandaag voor het eerst 'gezondigd'. Hij kreeg een half biscuitje.
Ik hou het gewoon bij babyrijstewafeltjes en Nijntjekoekjes en straks krijgt hij ook nog rozijntjes. Bij zijn zussen heb ik het ook zo lang mogelijk uitgesteld. Ik denk wel dat hij eerder aan het snoepen gaat, omdat hij het van hun zal zien.
Ik denk maar zo:  wat hij niet weet, kan hij ook niet missen!

Groetjes,
Marianne

Mijn zoontje van bijna 10 maanden heeft inmiddels kennis gemaakt met slagroom en softijs. Hij vindt het heerlijk, maar krijgt het zelden. Ik probeer het snoepen zo lang mogelijk uit te stellen. Rozijntjes of zogenaamde kinderkoekjes krijgt hij ook nog niet. Hij eet goed zijn ontbijt, fruithap, lunch, 's middags een sapje en 's avonds warm eten en een toetje. Aangezien hij heel tevreden is, goed eet, drinkt en slaapt, vind ik het nog niet nodig hem te laten snoepen.

quote: marjan72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-06-2007 12:43:54'));

Mijn zoontje van bijna 10 maanden heeft inmiddels kennis gemaakt met slagroom en softijs. Hij vindt het heerlijk, maar krijgt het zelden. Ik probeer het snoepen zo lang mogelijk uit te stellen. Rozijntjes of zogenaamde kinderkoekjes krijgt hij ook nog niet. Hij eet goed zijn ontbijt, fruithap, lunch, 's middags een sapje en 's avonds warm eten en een toetje. Aangezien hij heel tevreden is, goed eet, drinkt en slaapt, vind ik het nog niet nodig hem te laten snoepen.

Het is voor die kleintjes juist goed om af en toe iets tussendoor te krijgen, dan blijft de bloedsuikerspigel op peil. Kinderen kunnen nog niet per maaltijd genoeg eten om tot de volgende maaltijd door te gaan.Dus er is nix mis met rozijntje of kinderkoekjes.

Terug
Bovenaan