Snoepen!

Hallo dames,

Ik vraag me af of jullie ook zo enorm veel trek in snoep, chocolade etc hebben (en eraan toegeven).

Ik ben bijna 20 weken zwanger maar ik heb de hele zwangerschap al zoveel gesnoept, als ik wakker word denk ik er al aan.

Verder eet ik 3 of 4 stuks fruit per dag, 3 of 4 boterhammen en meestal aardappels/groente/vlees (maar niet zoveel als overal in de lijstjes staat wat je moet eten als je zwanger bent) maar toch vraag ik me af of de baby er last van heeft dat ik ook de hele dag door snaai.

Heeft iemand antwoord hierop?

Groetjes Lotus.

Heb eigenlijk geen idee of het invloed op de baby heeft. Weet dat teveel drop niet echt goed voor een baby is. Denk dat jijzelf straks wat extra kilo's overhoud na de zwanger door al dat snoepen. Ach nou ja, je moet genieten van je zwangerschap, dus lekker blijven snoepen zou ik zeggen!

Ikzelf heb continu trek in kroketten, maar het word toch wel een beetje verdacht als ze me daar straks elke dag zien staan, Probeer zeker gezond te eten, maar als ik zie wat ik per dag op moet dan gaat mij dat ook niet lukken, is veel te veel.

Debby

p.s snoep ze!

ja, die lijstjes zijn wel wat overdreven zeg!

Heb ook steeds zin in dingen als kroket, broodje hamburger, frikandel speciaal.
Gelukkig hebben we geen frietpan meer in huis.....

Boterhammen lukken niet zo goed, krijg het bijna niet weg, als het maar anders is dan anders, dan lust ik het wel!

heb bij mijn vorige twee zwangerschappen ook alles gesnoept waar ik zin in had en was 15 en 17 kg aangekomen, maar alles was er daarna zo weer af. (6 en 8 maanden borstvoeding gegeven, zal meegeholpen hebben...).

Groetjes, snoep ze...

Hi,

Ik heb wel eens gelezen dat het niet goed is voor de baby... Tijdens de zwangerschap te veel vet/suiker/snoep etc. zou ervoor kunnen zorgen dat je kindje later overgewicht zou kunnen krijgen.

maar.... ik snap je helemaal, probeer het maar eens niet te doen, je lichaam schreeuwt erom! haha, ik zou proberen er zo min mogelijk aan te te geven (neem aan dat je straks ook wel je oude figuur een beetje terug wilt), maar als je echt trek hebt lekker snoepen.

Succes

Bedankt voor jullie reacties!

Voor de zwangerschap snoepte ik ook al veel maar ik kom gelukkig weinig aan.

Bij mijn vorige zwangerschap lette ik er veel meer op dat ik veel gezonde dingen binnen kreeg en met mate snoepte en toen kwam ik 14,5 kilo aan.
Maar nu kan ik echt de hele dag M&M's, taai, koek, chocolade en marsepein eten, niet normaal!

Gelukkig ben ik niet de enige als ik bovenstaande berichten lees.

Bedankt!

Groetjes Lotus.

Heyhey

Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik zoveel gesnoept, van frikandellen en kroketten en hamburgers tot aan drop chocolade en tompouchen. Het was niet normaal zo veel ik kon eten ervan! Ik ben in totaal 30 kilo aangekomen bij mijn eerste zwangerschap. Nu ben ik zwanger van de 2e (25+6 W.) en ben nu nog maar 1 kilo boven mijn startgewicht! Hoe anders kan het zijn! Het heeft ook wel te maken met het feit dat ik overal misselijk van word en telkens moet overgeven maar toch! Het is heel anders!
Overgens de eerste heeft er volgens mij geen last van gehad hoor van al dat snoepen haha! Hij lustte heel graag frikandellen, met 5 maanden graaide hij er naar en heeft ie een halve gekregen, k heb het toen maar niet tegen het consultatiebureau gezegd! Haha!
Succes ermee en geniet lekker van je gesnaai!

Liefs Janne

Ik had bij mijn zoons zw. ook al zoveel zin in allerlei eten. Geen snoep maar vlees met mayo en extra avondeten enz.. Maar daardoor kwam ik 32 kilo van aan terwijl ik daarvoor moeite moest doen om op gewicht te blijven.

Nu zit ik 2 kilo onder het gewicht waarmee ik begon deze zw. Ik hoop dat ik dit keer niet meer dan 11 kilo aankom. Eigenlijk wil ik niks aankomen maar dat is niet haalbaar.

Ik eet bijvoorbeeld nu al minstens 5 boterhammen. Al is mijn avond eten dik gehalveerd ik ben namelijk zeer misselijk vanaf een uur of 4 smiddags tot ik na bed ga. Dan eet en snaai ik dus haast niks. (ja op dagen dat de misselijk eventjes weg is)

Maar als tip wil ik je toch geven om je in te houden. Ik weet dat het moeilijk is. Maar veel aankomen tijdens de zw maakt de zw veel zwaarder. Succes ermee.

Hi,

Ik heb echt geen idee of het echt slecht is voor je baby. Ik weet bijv. wel dat je met drop moet oppassen als je naar een hoge bloeddruk neigt, omdat dit de bloeddruk kan verhogen. Maar de rest? Laatst vroeg iemand mij: eet jij pepernoten? Daar zit kaneel in?!?! Ja en? Kaneel kan de weeen op wekken, maar weet je wel hoeveel je er dan voor nodig hebt? Dan praat je over kilo's per dag!

Ik eet gezond en daarnaast snoep ik veel. Zolang mijn gewicht niet al te veel aan komt, blijf ik dat doen. Mag toch al zoveel niet.

Dus gewoon blijven snoepen als je zin hebt, tenzij je er teveel door aankomt, want dat is voor jezelf niet prettig.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan