Snot oogjes.. (Tips?)

A

Anoniem

Guest

Hoi mama's,

Kay heeft het goed te pakken hier. Nu heeft hij telkens van die vieze witte snotjes in zijn ooghoeken. Als hij net wakker is krijgt hij maar amper zijn oogjes open, laat staan dat hij daardoor helder ziet. Ik weet dat je de oogjes bij een baby het met een watje en gedestilleerd water mag/kan schoonmaken, maar heb je voor een peuter ook andere methodes?

Ik doe het nu met een washandje met lauw water, of gewoon eventjes in badje, maar toch.. Hij slaapt nu zo veel dat ik hem niet na elk slaapje in bad kan stoppen.

Manneke ziet bleekjes en heeft gewoon echt rode oogjes.. arm ding!

Dus iemand een goede tip?

Esmé mv Kay

Nee verder geen tips maar heeel veeel beterschap voor je mupke...

Liefs lonneke

hoi hoi,

Ik heb al een tijd niet meer gereageerd, maar heb wel een tip voor je dus nu maar even inloggen. Zowiezo is het het makkelijkst om met een watje en afgekoeld gekookt water schoon te maken, ook op deze leeftijd (ik werk op een kdv)
Mijn zoontje heeft er ook een tijdje geleden last van gehad, als het maar een klein beetje is, is het een kwestie van tijd, mocht hij er erg last van krijgen dan is een een zalfje voor bij de apotheek te krijgen, via de huisarts,
Julian had helemaal dikke ogen en onder zijn ogen was het helemaal opgezwollen, het werd met de dag erger, dus ik kreeg de drupjes. De dag zelf zag je hem al opknappen!Dus als het nog niet heel erg is, geven ze je waarschijnlijk nog geen receptje, mocht het erg worden zou ik er achteraan bellen.

Vorige week heeft hij net als Kay de buikgriep gehad, zielig he...hij is echt 6 dagen er ziek van geweest. Ook heeeeel veeeel geslapen en hij had gewoon geen energie om overeind te komen, zo zielig. Als de diaree eenmaal minder wordt en ze weer gaan eten, knappen die kleintjes vaak snel op. Wel fijn dat Kay wel wil drinken!

Beterschap met hem!

groetjes leetje 1981

Bedankt voor je advies!!

Kay heeft vandaag weer voor het eerst na 3 dagen weer een half potje middageten op,  gelukkig.  Soms eet hij wel een paar lepeltjes vla.. Dus ik denk dat de ergste piek is geweest. Alleen sinds vanmorgen heeft hij last van zijn oogjes.

Ik hou het zeker in de gaten en zal je advies volgen!

Esmé mv kay

Hoi Esmee,

Een watje met afgekoeld gekookt water werkt inderdaad heel  goed om de oogjes schoon te maken.
Een tijdje geleden hoorde ik iemand op het KDV de tip geven om een klein  beetje vaseline onder de oogjes te smeren zodat de oogleden niet aan elkaar vastplakken ik  ken het niet uit eigen ervaring maar misschien werkt het?  

Beterschap in ieder geval!

groetjes Anke  

Hoi hoi
Heb even gegoogled en daar kwam ik tegen

oculoheel druppeltjes dit is homiopatisch en te verkrijgen bij de drogist.

Succes en beterschap!

Hoi Esmé,

ik las je berichtje toen je hem net geplaatst had en ik kwam niet verder dan: moedermelk, een drupje is genoeg maar daar heb je geen fluit aan, aan zo'n advies.

Onze meiden hebben het beide gehad vlak na de geboorte dus een drupje erin en klaar is kees... echt op dezelfde dag was het al over..

Isa had haar ogen potdicht zitten en die "maakte ik open" door in het afgekoelde water babyshampoo te doen. Zo haalde ik het opgedroogde pus weg en waren ze heel mooi schoon. Maar omdat het een lastig karweitje is, vooral bij dreumessen, ging het niet makkelijk.

Veel succes!
Renske

Hey!

Gaat het al beter met die kleine snottekop, hihihi?
Ik zou denk ik ook gewoon gekookt water gebruiken met een wattenschijfje of zo. Gewoon af laten koelen en in de koelkast zetten, kun je het vaker gebruiken en het verfrist misschien ook gelijk een klein beetje?

Kus voor Kay! Groetjes voor jou!

-X- Marieke

Terug
Bovenaan