SNOT!!!

Er komt overal snot uit bij Lynn: haar rechteroog is weer flink aan het snotteren, haar neus en als ze een beetje spuugt, is het ook een en al snot.
BLEH!! Behalve dat het van die vieze vlekken achterlaat op mijn geliefde zwarte kleren, is het voor Lynn ook lastig. Haar speen spuugt ze nog vaker uit dan normaal en met drinken laat ze steeds los (au).
Ik had al een neusspray, maar die helpt niet zo veel. Dus nu een snotzuiger gekocht, maar ook nog geen succes, of ik gebruik 'm verkeerd? Ik doe het gewoon volgens de gebruiksaanwijzing: ingeknepen in het neusje, loslaten en er weer uithalen. Maar er komt geen snot mee, alleen aan de buitenkant. Zou ik dan eerst haar neus moeten sprayen en dan het snot eruit zuigen?
Voor haar snotoogje hadden we van de huisarts als tip gekregen dat we haar traanbuisjes moesten masseren, ik moet zeggen dat dat een beetje hielp, maar nu ze verkouden is, wordt het juist weer erger.

Iemand nog andere tips???

Hoi Pliep,

Ik heb bij Daan de neuszuiger een hele tijd verkeerd gebruikt en dacht ook dat het ding absoluut niet werkte. Ik kneep in de zijkant. Nu duw ik met mijn duim de onderkant helemaal in tot bovenaan, dan krijgt hij veel meer zuigkracht. Nu werkt het redelijk, in elk geval krijg ik over het algemeen zijn neusje leeg waardoor hij wat beter kan ademen, wat erachter zit, blijft nog steeds zitten.

Groetjes,
Nienke

Hai,
Bij ontstoken traanbuisjes wil een druppeltje BV in elk oog ook wel eens helpen. Ik heb het van de week ook bij Max gedaan, die had erg ontstoken ogen en dát is nu helemaal over!
Patricia

neusdruppels werken over het algemeen beter dan neusspray.

Ze vinden het erg vervelend en dus is het niet leuk om te doen, maar het werkt wel goed. Dat neuspompje snap ik ook niet zo, ik krijg er ook niks uit terwijl ik hem tochhoor snotteren.

Verder gebruik ik nu ook druppels van de vsm, is een kuurtje van zeven dagen en ik moet zeggen noah is er ardig van opgeknapt. ze heten nisykind forte plantabioticum voor de keel, neus en luchtwegen.

Houd wel goed in de gaten of ze voldoende blijft drinken ed en ook als ze echt benauwd gaat worden toch maar langs de huisarts gaan. (zu rs-virus kunnen zijn en dan hoeven ze dus geen koorts te krijgen, maa ze kunnen er wel ziek van zijn, zolang ze goed drinken en rustig ademen is het niet zo erg, maar het kan wel van de een op de andere dag omslaan)

Mirjam

Ook ik heb het idee dat het pompje niet zo goed werkt, ik zal hem wel verkeerd gebruiken
De neusspray werkt bij Yara volgens mij wel redelijk al is ze het er vaak niet mee eens en zet het dan op een krijssen.   Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit anders kan aanpakken. Neusdruppels vind ik ook zo wat, ze wordt nu al helemaal gek van dat gepunnik haar aan (oordruppels, oren schoonmaken, hormoonzalf, lanetteceme). Ach ja ik zou denk ik hetzelfde hebben als er zo aan me gefriemeld werd...

Ik vind dat pompje ook echt ondingen! Of ik gebruik hem niet goed, maar er komt amper wat uit!
Finn heeft nu echt van die kleine snottbelletjes, dus misschien dat ik maar een neusspray ga halen ofzo.

Terug
Bovenaan