snotneus, hoe krijg je dat snot er uit?

Die kleine baby's willen niet in een zakdoek snuiten en dat ballonnetje met een slurfje wat er speciaal voor schijnt te zijn werkt voor geen meter. Ik heb kleine vingers en wat langere pinknagels, daar vis ik het voorste snot wel mee uit haar neus.

Maar d'r blijft altijd snot achter, en het drinkt helemaal niet fijn met zo'n verstopte neus. Wat doen jullie daar aan?

Barbara
Mirne is nu 20 weken

In eerste instantie toch de snotzuiger. Werkt bij mij perfect, alhoewel Siebe het geen pretje vindt. En als er nog snot achterblijft, gebruik ik heel voorzichtig een wattenstaafje om het overige eruit te halen. Ik houd dan wél zijn hoofdje goed vast, zodat hij geen onverwachte bewegingen kan maken.

Succes

Groetjes Fonske.

Het helpt heel goed als je met de kleine onder de douche gaat.
Door de damp wordt de snot zacht en sponsig waardoor je het erna super goed met een snotzuigertje in één keer kunt weghalen.
Dit is voor de kleine ook veel aangenamer dan tig keer zuigen en de plakzooi maar blijft zitten..

Esmé mv Kay

Lukas is helaas al weken verkouden en heeft ook een inhalator daarvoor, heltp niet   tegen het snot, maar wat wel helpt, maar ook heel zielig is zijn zoutappullen. Je kan ze bij een goede drogist of apotheek halen. Het zijn gewoon ampullen met zoutoplossing erin (speciaal voor babys) je kan het neusje daar goed mee doorspoelen. Je gebruikt een of twee ampullen per keer. Ampul in neusgat, drukken en herhalen totdat de ampul leeg is. Ik deed het voor iedere voeding, daarna evt. uitzuigen met neuspeerte.

Dit hebben we op aanraden van de dokter gedaan.

hoi

rick is ook verkouden en ook snot neus wat bij hem helpt is   de zoutoplossing (neusspray)
en luuf   (soort daporub maar dan voor 0 tot 3 jaardus ook babys)dat   kan je op de borst smeren endaar gaat zijn neusje ook van open mischien dat het bij jou ook helpt

groetjes priscilla ma van rick(11 weken)

He hallo,
weet je wat je ook zou kunnen doen, klinkt misschien niet lekker maar je kunt het ook zelf uit zuigen, heb ik wel eens gezien en gaat makkelijker dan met zo'n peertje lijkt me.
Gewoon neusgaatje dicht houden en andere gaatje leegzuigen, uittuffen natuurlijk en dan bij het andere neusgaatje hetzelfde.
In de douche zetten werkt ook goed, als mijn kleintje verkouden is zet ik haar in onze douche en dan gaat alleen de warme kraan open, naatuurlijk wel zover ervan af dat er geen water op haar komt maar dat me al logisch, maar typ het er wel even bij.
Dan laat ik haar daar een twintig minuten staan en dan gaat het al veel beter.
X

Terug
Bovenaan