snotneusje

het neusje van mijn kleine zit vaak vol snot, ik heb toen zo'n pompje van difrax gekocht om zijn neusje leeg te halen, dat werkt opzich wel maar hij word er helemaal panisch van, doodsbenauwd en bang, echt bang, niet aanstellen, ik heb dat pompje bij mij zelf even geprobeerd om te veoeln wat hij voeld en ik snap dat hij het heel eng vind ook omdat hij niet weet waar het vandaan komt.

met een puntje van een doekje krijg ik het er niet uit.

onder de douche schiet het er uit. maar dat is maar twee keer per week, en nu gaan we dinsdags ook zwemmen en daar dus ook even onder de douch en zijn neusje was weer leeg.

maar 3 keer in de week zijn neusje leeg, is dat niet te weinig?

hij heeft er overigens geen last van dat het er zit, maar het is niet zo hygieninsch. en het lijkt me voor hem toch fijner als zijn neuswegen vrij zijn

hoi

Fysologisch zout helpt heel egoed. Je kunt het zelf maken, weet even niet de verhouding warm water en zot maar even googlen en je kan het zo vinden. Anders even halen bij apotheek, dit kun je regelmatig gebruiken en dan blijft het neusje van je kindje goed schoon

gr Kim

Hallo

Ik heb ook zo.n dingetje en gebruik het eigelijk nooit( bij de andere wel eens gedaan maar zij vonden het niet fijn en ik ook niet echt
Ik heb ook een neuspray met zoutoplossing en dat is bij Meike voldoende
En als hij er geen last van heeft dan geeft het toch niet het is nog maar zo,n kleintje dus vind ik dat geen vies gezicht als hij een vies neusje heeft

Groetjes Monique

Je kan zelf zoutoplossing maken of kopen van Daro.
Deed ik bij Bryan (die had er ook last van als baby) en dan deed ik na de fles als ie rustig op schoot lag met een theelepeltje een paar keer een heel klein beetje in zijn neus lopen.

Groetjes Mieke mama van Bryan (1,5jr) en Renske (3,5mnd)

Hoi,

Christian heeft veel last van snot/verstopte neus, ondanks het feit dat hij eigenlijk niet verkouden is. CB zegt dat het door de melk komt, geeft veel slijmvorming.
Hij heeft dus altijd een hoorbare ademhaling als hij wakker is en vooral ook tijdens het drinken.
Ik gebruik bijna dagelijks de zoutoplossing om het een beetje open te houden en snotjes los te weken (zodat hij ze kan uitniezen).
Zo'n neusjessnuiter werkt bij mij prima. Christian werd er in het begin ook panisch van, maar toen was hij goed verkouden en hadden we geen keus. Neusje zat potdicht en drinken ging moeizaam! Nu lijkt hij een beetje eraan gewend te zijn, hij vindt het nog steeds niet leuk, maar hij is het ook zo weer vergeten. Ik gebruik hem dus zonder aarzelen wanneer ik het nodig vind. Want is echt de snelste manier om zijn neusje vrij te krijgen!

Groetjes, Karin
mama van Christian (18 weken)

Terug
Bovenaan