snotoog

hoi medemama's,
ik heb een vraagje: jaap heeft al sinds de geboorte een "snotoog" (alleen re-oog). We maken het elke voeding schoon met watje en water, ik laat er regelmetig druppel borstvoeding invallen (schijnt genezend te werken), maar het helpt niet.Vooral als jaap gehuild heeft, zit zijn hele oog dicht, zielig gewoon. Hij vindt het schoonmaken steeds minder leuk en protesteert al als je z'n hoofdje vasthoudt.
Op het CB zei de arts dat veel pasgeborenen het hebben en dat het wel aantal maanden kan duren...
Hebben jullie tips om snotoog te verminderen? Hopelijk!
Alvast bedankt, groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Ik zou even contact opnemen met je huisarts. Mijn zoontje (van twee) heeft dit ook af en toe als hij er niet snel van af komt krijgt hij van de huisarts een zalfje voor zijn oog. Ik weet niet of dit ook kan bij zulke kleintjes maar ik zou altijd even bellen. Een ontstoken oogje is ook heel besmettelijk dus ook goed opletten dat je jezelf/ andere kindjes niet besmet raken.

Succes ermee,
Judith

Hoi,
Ik zou ook even contact opnemen met de huisarts. Ik heb zelf deze ervaring niet maar mn neefje heeft dit ook gehad en dat had te maken met een verstopt traanbuisje. Ze hebben ook een zalfje gekregen toen.

Succes.

Groetjes Mirjam  

Had ik zelf ook al aan gedacht, maar omdat CB zei dat het vanzelf over gaat, dacht ik nog even afwachten.Deze week toch maar naar huisarts!!
Bedankt, groetjes mira

Hoi,  

Wij hebben dit probleem ook met ons zoontje en tegen ons werd ook gezegd door het cb  dat het vaker voorkomt bij kleintjes en dat het vanzelf overgaat.
We zijn toch maar naar de huisarta gegaan en kregen een zalfje en binnen 2 dagen was het al  eigenlijk bijna  over.

Terug
Bovenaan