snurken

A

Anoniem

Guest
dag dames,
wie van jullie snurkt door de zwangerschap? Het schijnt dat ik dat doe en kan er toch ook niks aan doen? Is daar wat aan te doen, gaat het weer weg of blijft het de rest van mijn leven.
Nu is dit natuurlijk niet zo een verschrikkelijk probleem, maar zou toch wat reacties willen lezen hierop.

groetjes, buurmeisje
16 wk en 3 dagen

een zeer herkenbare zwangerschapskwaal. Van alle vriendinnen die zwanger zijn of zijn geweest, hebben ze allemaal last gehad van deze kwaal. De hormonen schijnen eenzelfde effect op je spieren in mond/keelgebied te hebben als alcohol: verslappend. Bij mij heeft het geholpen om hoofdsteun iets omhoog te zetten. Maar mijn vriend heeft voor die tijd ook al eens een nacht op t logeerbed gelegen door mijn gesnurk...
Mira, 36+6

Ik snurk ook sinds ik zwanger ben, al moet ik zeggen dat het nu weer minder geworden is. Zelf doe ik er verder niks aan, kan ik eindelijk een keer mijn vriend terugpakken!

hoi,

Schijnt erbij te horen. Heb bij mijn 1e zwangerschap ook vreselijk gesnurkt. Idd dat mijn man op de bank ging liggen. Op een zaterdag ochtend ben ik bevallen en 's avonds snurkte ik al niet meer. Heel vreemd, maar het was dus meteen over.

Enneh die mannen moeten niet zeuren hoor! Als dat het enige is..... dan valt het reuze mee. Hahahaha.

Groetjes  Sandra

hoi,ik snurk ook vreselijk!!!!!! gelukkig alleenstaande dus niemand heeft er last van!!!!
groetjes v mm 30+3

Ook ik snurk verschrikkelijk op het moment. Soms word ik er zelf wakker van.
Mijn man wordt er gek van. Nouja, normaal is hij degene die hard snurkt en mij wakker houdt.
Heeft iemand ooit zo'n vleugeltje geprobeerd tegen het snurken, of een ander hulpmiddel? Ben benieuwd of er iets is dat helpt.

Hoi hoi,

ik herken je lachten al te goed. ik heb er nu nog geen last van maar tijdens mijn vorige zwangerschappen wel. Het schijnt dat je slijmvliezen in je neus wat gevoeliger en meer opgezet zijn als normaal. Net alsof je al de tijd een beetje verkouden bent.

Bij mij was het direct na de geboorte van mijn kinderen weer over. En zo kan je man vast wennen aan de gebroken nachten. Hi hi.

Ik heb de laatste drie maanden van mijn tweede zwangerschap s'nachts erg veel last gehad van kramp in mijn kuiten. Dan sprong ik het bed uit. En dat vond mijn man toch vervelender dan dat snurken.

Veel liefs... en slaap lekker!!

hihi, ja dit hoort er echt bij. Je bent zeker niet de enige. Ik denk dat een zwangere die niet snurkt een uitzondering is.

Ik heb 3 weken in het zhuis gelegen ( op de kraamafdeling ) waarvan een week op zaal. Nou ik raad jullie allemaal aan om bergen oordoppen in te slaan als je in het zhuis gaat bevallen. Je doet anders geen oog dicht.  Er worden 's nachts  hele bossen omgezaagd.. leuke is, iedereen doet eraan mee dus je hoeft je niet schuldig te voelen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Er zijn ook vrouwen die gewoon door je oordoppen heen snurken, zo hard. Tip: neem een mp3 speler mee. Doe oordoppen in en daar overheen de mp3 speler ( moet je dus wel een normale koptelefoon hebben ). Dan hoor je het niet meer en kun je misschien toch nog slapen.

Iedereen succes

Terug
Bovenaan