sociale huiler en huilen bij sociale contacten

Hallo

komt iemand dit bekend voor:

mijn zoon van nu 6 maanden gaat best snel huilen als er iemand contact met hem maakt tegen hem praat of soms alleen al naar hem kijkt. En dan bedoel ik niet vreemd maar ooms tantes opa oma neefjes naaste familie dus die we ongeveer 1 keer in de week zien. Ik heb tegen ze gezegd dat ze hem rustig moeten benaderen en als hij zijn gezicht vertrekt afstand moeten houden. ik denk niet dat het de normale eenkennigheid is want hij doet dit al vanaf ongeveer 4 maanden. Ook huilt hij als hij een ander kind hoort huilen of kan hij nog al snel schrikken van een onverwacht geluid bijvoorbeeld alser iemand niest dat vind ik zelf wel normaal.
Maar vooral het huilen bij naaste familie vind ik jammer en ik voel me schuldig net als of ik hem te bveschermend opvoed of zo. Hij gaat trouwens nog niet naar een kdv dus is veel met mij thuis maar we gaan toch ook wel regelmatig op visite of naar plaatsen toe waar hij andere mensen ziet.
Tips zijn welkom want ik vind het zo jammer als mensen gaan denken ik laat hem maar met rust anders gaat hij toch huilen.
 
hallo ester,
ik weet niet of jij het blad WIJ jonge ouders krijgt maar daar staat in het blad van augustus een onderwerp in dat gaat over 'gevoelige baby's '.
Het lijkt heel veel op wat jij beschrijft.
ook het niet willen worden aangekeken door mensen. heeft ie ook moeite met slapen??
Hier staat in dat een gevoelige baby's vaak mensen sterk aanvoelen,en pikken snel emoties op.
er staan ook tips in zoals:* het helpt om je kind veel aan te raken. * voorzichtig te masseren en eventueel in een draagdoek dragen (ben ik zelf geen voorstander van ) Op deze manier voelt hij zich veilig,kun je je beter afstemmen op je kind en voel je beter wat zijn behoeften zijn.".

Mijn dochtertje is nu 3 1/2 maand en we gingen laatste naar mijn eigen oma , heeft ontzettend wit haar, ze keek haar aan en zette het spontaan op het huilen!! net of ze bang was voor mijn oma!! Dit was voor mij ook de eerste keer dat ze dit had gedaan.
Ik denk dat je zoontje ook gewoon heel erg moeten wennen aan andere mensen of kinderen ,misschien is het wat om hem een halve dag in de week naar het k.d.v. te doen, kan ie wennen aan andere kindjes en de geluiden daar.

groetjes ilse mv. finn
 
dat artikel heb ik idd gelezen en veel komt me bekend voor. Alleen ee nvan de hoofdpunten herken ik niet en dat zijn de problemen met slapen. Hij gaat bijna altijd makkelijk slapen en slaapt 's nachts goed door. Veel knuffelen en masseren doen ik heb een babybjorn draag ding maar nog nauwelijks gebruikt. We zijn bezig met een kdv hoor binnenkort wanneer hij mag komen en dan is de bedoeling 3 dagen in de week hoop maar dat hij dat leuk gaat vinden.zal wel ff wennen zijn maar we kunnen het ook rustig opbouwen zodat hij kan wennen.
 
het is inderdaad wennen ,bij ons heeft het 2 weken geduurd voordat ze daar ging slapen en drinken.
in het begin dronk ze dus per keer maar 40cc en dan s avonds bij ons thuis lurkte ze de fles in 1 teug leeg!!
we hebben haar er heen gedaan toen ze 9 weken was en nu is ze 15 weken en het gaat super ,ze slaapt er soms nog meer dan dat ze thuis doet!

het is in ieder geval fijn dat het slapen geen probleem is !

Het is echt wennen ,en vooral omdat ie al 6 maanden is weet ie al wat het leven thuis is maar op een creche is het zo anders,er is veel lawaai van andere kinderen,op den duur zal hij daar best aan wennen denk ik.
Ik wens je veel succes
oja, ze kunnen ook ' wennen 'op de creche dat is geloof ik 2x 2 uurtjes.
maar dat zal overal wel anders zijn.
 
Hoi Esther,

Mijn zoontje heeft dit ook, hij is nu 8,5 maand en moet niets hebben van vreemden.
Als ze dan lief willen babybrabbellen en ze komen te dichtbij zet hij het kei hard op een schreeuwen.
Hij moet er gewoon niets van hebben.
Dit is gewoon normaal!
De ene heeft het wel de andere heeft het niet.
Het is niet zo dat jij een super gevoelige baby hebt!
Alle baby's moeten aan alles wennen, dus ook wennen aan het feit dat er ook vreemde mensen zijn.
De een is er sneller mee dan de ander.
Je doet het goed om mensen te waarschuwen of te vragen er rekening mee te houden dat doe ik ook.
Ook de dokter en op het cb zeggen ze dat dit normaal is.
Dus maak je niet te druk, komt allemaal wel goed!
 
Terug
Bovenaan