sociale vaardigheden

Mijn dochter wordt bijna 7,en is het stille meisje in de klas.Durft niet te vragen of ze bij iemand mag spelen,en laat zich wegdrukken door andere kinderen.Ze zit in groep 2,heeft een jaar langer gekleuterd omdat ze op sociaal-emotioneel gebied achter ligt.
Thuis is ze op haar plek,maar wanneer een vriendinnetje komt spelen is ze vaak wat baldadig(vriendinnetjes nodigt ze niet zelf uit,maar die vragen of ze mogen komen spelen,sociale contacten heeft ze dus wel)Het een-op-een contact met een vriendinnetje
gaat wel goed.Ik stimuleer ook wel dat er kinderen komen spelen,maar zou graag zien dat ze het zelf ook eens vraagt aan iemand.
Wie heeft er tips voor mij om haar op sociaal-emotioneel gebied sterker te maken?
 
Hallo,
mijn tip is zoek een kindercoach in jou buurt. In een kort traject (2 tot 4 keer) geeft een kindercoach oefeningen/vaardigheden mee die het kind sterker maken. Het zit hem niet in gedragsverandering het zit hem in gedachte verandering.
Succes, Knof
 
Hoi,

Mijn dochter heeft ook problemen met haar sociale vaardigheden. Zij gaat sinds kort via school naar een SOVA-cursus. Hier werken ze met  het boekje  'Leer samen spelen met Tim en Flapoor'. Misschien kun je dit boekje ergens op de kop tikken (hij staat wel op bol.com, maar is daar op dit moment niet beschikbaar).

Succes

Groetjes
Els
 
Terug
Bovenaan