soepstengel + bang voor stikken

Mijn zoontje is vandaag een half jaar. Jippie.
Ik wil hem graag naast een groentje en een fruit hapje wat meer geven. Bijvoorbeeld een soepstengel of een rijstwafel. Maar ik ben zo ontzettend bang dat hij gaat stikken in die grotere stukken. Het is wel de bedoeling dat hij gaat sabbelen op die dingen maar mijn zoontje kennende bijt hij er gewoon een hele hap af (hij is nog al lomp in zijn doen en laten).

Dan geef je hem toch geen soepstengel, maar bijvoorbeeld een Liga 2e stap. Die dingen smelten als een gek. Of een rijstewafel! Maar je staat er van te kijken hoe vlot ze er aan wennen om die dingen te eten! Of een korstje brood!

groetjes,
Kiki

Onze kleintjes eten ook al van alles: brood, een stukje liga, startkoekjes, rijstwafels en soms een stukje lange vinger. De één heeft al 7 tandjes (8e komt door ) en de ander nog helemaal niets, maar ze eten het allebei heel gemakkelijk weg.
De eerste keren bleef ik ernaast zitten, maar nu eten ze bijv. een koekje in de buggy of zo. Inderdaad, ze wennen er ontzettend snel aan!

Groetjes, Esther

joshua eet ook al een broodkorst of lange vinger of stokbrood op binnen 5 min... Mijn moeder is van plan een soepstengel te geven aanstaande donderdag dan is het haar oppas dag... Ze heeft 5 kinderen gehad dus ik vertouw het wel dat het goed kom, zo niet woont ze tegenover het ziekenhuis

als je senna ziet kauwen... het lijkt wel een volwassen kerel.... hij neemt echt hele grote happen... en dat met twee tanden.....
ik vond het eerst ook wel eng maar het gaat zo goed dat ik hem nu ook weleens onderweg in de wandelwagen een rijstwafel ofzo geef. en lekker dat hij het vindt!!!

hai,

ben ook niet zo gek op die soepstengels, dus dat heb ik ook nooit gedaan. Er zijn zoveel andere dingen die je ze kunt geven, zoals bijv. Liga.

Succes ermee,
groetjes Veronique

Terug
Bovenaan