Soepstengel?

Hallo dames,
Ik heb mijn zoontje van nu 6 1/2 maand een paar keer een soepstengel gegeven.
Zo leert hij een beetje kauwen. En hij keek als wij aan het eten zijn ons het eten uit de
mond en als hij een soepstengel had niet meer.

Maar nu is het een paar keer goed gegaan. Lekker sabbellen en kliederen.....
Toen is het 3 x gebeurd dat hij er bijna in stikte. Hij had dan wat vast aan zijn gehemelte
en een stukje in de keel. Dus mijn pink snel door de mond gehaald. Quinten op de buik op mijn arm leggen en op ruggetje kloppen. Paniek dus.....
Nu is dat dus 3x gebeurd en we durven hem dat niet meer te geven.
Wanneer konden jullie kleintjes dit goed wegkrijgen?
Korstje brood wil meneer niet hebben gooit hij op de grond waar onze hond blij mee is.

Weet dat hij dit ook niet echt nodig heeft maar toch..
Graag jullie tips en ideeen
Alvast bedankt Groetjes Melanie
 
Hoi Melanie,

bij ons was het ook stikken in de soepstengels, ik heb het hem ook niet meer gegeven maar wel de liga eerste stap vanaf 6 mnd en dat ging wel prima, eerst in kleine stukjes gegeven na een paar weken hapte hij zelf keurig af zonder zich te veslikken..

groetjes
saskia






quote: meltje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2005 13:54:21'));








Hallo dames,
Ik heb mijn zoontje van nu 6 1/2 maand een paar keer een soepstengel gegeven.
Zo leert hij een beetje kauwen. En hij keek als wij aan het eten zijn ons het eten uit de
mond en als hij een soepstengel had niet meer.

Maar nu is het een paar keer goed gegaan. Lekker sabbellen en kliederen.....
Toen is het 3 x gebeurd dat hij er bijna in stikte. Hij had dan wat vast aan zijn gehemelte
en een stukje in de keel. Dus mijn pink snel door de mond gehaald. Quinten op de buik op mijn arm leggen en op ruggetje kloppen. Paniek dus.....
Nu is dat dus 3x gebeurd en we durven hem dat niet meer te geven.
Wanneer konden jullie kleintjes dit goed wegkrijgen?
Korstje brood wil meneer niet hebben gooit hij op de grond waar onze hond blij mee is.

Weet dat hij dit ook niet echt nodig heeft maar toch..
Graag jullie tips en ideeen
Alvast bedankt Groetjes Melanie



 
Dat verslikken ziet er veel erger uit dan het is. Mijn zoontje verslikte zich ook regelmatig en dat ziet er dan heel heftig uit. Ik was dan soms ook helemaal in paniek, maar uiteindelijk had ik door dat hij er ercht wel zelf uit komt, in het ergste geval gaat hij overgeven een soort beveiliging van de natuur zeg maar. Hij zal toch moeten leren om te wennen aan stukje in zijn mond, dat kokhalzen is vooral een gevolg van stukjes achter in de keel en tegen het gehemelte. Maar 6 maanden is ook nog wel erg jong hoor dus als je het erg eng vind laat je het toch gewoon nog even zitten. Probeer je het over een maandje weer eens.
 


Ik wilde mijn dochter ook een stukje soepstengel geven, hardstikke leuk en het ging goed tot hij afbrak, iedereen schrok zich rot behalve mijn dochter, ze spuugde hem gewoon uit. Ze is bijna 6 maanden en ik merk aan haar dat ze meer wil dal allen melk, sapje, groenten en fruit. Dus nu heb ik lange vingers gekocht en ga ik het vandaag daarmee proberen.
Groetjes mama van @nouk

 


Ik wilde mijn dochter ook een stukje soepstengel geven, hardstikke leuk en het ging goed tot hij afbrak, iedereen schrok zich rot behalve mijn dochter, ze spuugde hem gewoon uit. Ze is bijna 6 maanden en ik merk aan haar dat ze meer wil dal allen melk, sapje, groenten en fruit. Dus nu heb ik lange vingers gekocht en ga ik het vandaag daarmee proberen.
Groetjes mama van @nouk

 
Hallo

Er zijn ook dunnere soepstengels te krijgen en misschien zijn die makkelijker. Ik heb ze toevallig van een vriendin die in een kerstpakket zaten maar waar ze te koop zijn weet ik niet. Liga's zijn inderdaad ook makkelijk, mijn zoontje vind die ook het fijnst ze kruimelen lekker en zijn snel fijn. De koekjes van nutricia (startkoekjes?geloof berenkoekjes?) vond ik niet echt fijn want daar beet hij zulke grote stukken af dat hij stikte, die gebruik ik nu alleen maar om eens te verkruimelen groente o.i.d.

Groetjes Rianca
 
op heb cb waren ze niet zo blij met al die soepstengels en langevingers want er zitten gluten in en dat mag zo'n kleintje pas na 7 maanden hebben. Maar Daan hupst zowat uit zijn wipstoel als hij zijn langevinger al ziet dus ach maakt het uit dat kleine beetje wat hij binnen krijgt. voordat de lange vinger op is zit de helft op zijn kleding, gezicht en handen en er blijft altijd een stukje over dat gewoon niet meer in zijn mond wil....

af en toe gaat hij bijna over zijn nek omdat er ergens een stukje dwars ligt maar ik blijf gewoon rustig naast hem zitten om te kijken of het goed gaat en moedig hem aan om goed te kauwen en te slikken (help ook echt he...)

de bambix koekjes enzo heb ik snel weer weg gedaan omdat die zo zacht zijn dat er grote stukken afbreken en daar is mijn kleine vent niet echt op berekend. dus die liggen in de kast tot hij wat ouder is en tanden heeft.

gr
charlot
 
Heb je al een cracottes geprobeerd? Die heb je in het gewoon en in volkoren. Mijn zoontje vind ze helemaal geweldig en ze worden zacht door het speeksel en toch leren ze kauwen.
 
Terug
Bovenaan