softmarker

hallo allemaal, afgelopen dinsdag 20 weken echo gehad alles was gelukkig goed ze zag alleen wel een klein kalk plekje in het hartje is niks ernstigs, nu belde de verlosk net dat we alsnog voor een echo naar het erasmus zh in rotterdam moeten omdat ze nog een vlekje in de hersenen hebben gevonden ben mezelf helemaal lam geschrokken ze   vertelde dat het meestal niks is maar voor de zekerheid even willen controleren.
wie heeft hier ervaring mee?????   donderdag ochtend hebben we de afspraak staan dat zullen lange dagen worden vrees ik nou meiden alvast bedankt voor de reactie's
groetjes tanja

Hoi Midori,

Ik herken je verhaal enigsinds.

Bij de 20 weken echo van onze 2e hebben ze een ciste in de hersenen gevonden, dit kreeg ik de volgende dag bij de gyn te horen. Nou je raad het wel ik helemaal in paniek, moest 3 weken wachten voor ik terug kon voor 2e echo. EN wat denk je niks meer te zien. Kwam blijkbaar regelmatig voor en was ook niks om me zorgen om te maken. Dat waren nog eens 3 leuke weken. Inmiddels is het een zeer baldadige kleuter en je merkt nergens iets van hoor.

Succes en sterkte.

heel herkenbaar dat je daar zo van schrikt.
ik heb precies hetzelfde gehad als Marillion100,
17 dec de 20 week echo gehad en ook een cyste in het hoofdje van onze uk.
3 week later weer een afspraak en er was bijna niets meer van te zien.
inmiddels 31.4 weken zwanger en uk doet het prima!

ik zal heel hard voor je duimen dat alles goed is, waar we van uitgaan natuurlijk!

groetjes jolanda

Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt. Inmiddels al wel meer dan 2 jaar geleden. Bij ons vonden ze op de 20-weken echo ook 2 softmarkers, een wit plekje in het hartje en de niertjes waren iets vergroot. Uiteindelijk hebben we met 21-weken nog een vruchtwaterpunctie laten doen om te laten onderzoeken of er sprake was van een chromosomale afwijking. Gelukkig was alles goed en inmiddels rent er hier een kerngezond jongetje van 2 rond.
Ik weet dat het toendertijd zo was dat bij 1 softmarker er geen verdere echo's worden gemaakt, bij 2 of meer softmarkers wel.
Ik weet dat het nu even allemaal heel spannend zal zijn voor jullie. Heel veel succes en sterkte!

gr. Hanneke

Terug
Bovenaan