Sollicitatie

Hoi meiden,
Heb net nog even jullie reacties gelezen bij mijn stukje over sollicitatie. Ik heb inmiddels het gesprek gehad wat goed verlopen is. Ik heb het niet verteld maar twijfel er nu weer over of het wel of niet goed is geweest!!! Krijg vandaag of morgen te horen of ik aangenomen ben. Ik heb er nu voor gekozen (na overleg met wat mensen) om het te zeggen als ik mijn eerste echo heb gehad, en zekerheid heb dat alles goed is. Dit is 17 mei...

Liefs Sas
 
Hoi Sas,

Ik wil je veel succes wensen met je echo. Nog een spannende tijd tegaan todat het zover is.

Ik hoop voor je dat de sollicitatie gelukt is. Ook al twijfel je of het goed is, heb je toch je hart gevolgt.

Succes met alles,
Liefs Eef
 
Het lijkt mij ook verstandig. Werkgevers mogen een zwangerschap niet mee laten wegen in hun oordeel of ze iemand wel of niet aannemen, dus ze horen hier niet eens naar te vragen. Je hoeft er dus ook niets over te zeggen. En helemaal niet als het zo pril is dat het ook nog mis zou kunnen gaan.

Tegelijkertijd is het natuurlijk wel vervelend om het straks te moeten vertellen maar dat is dan weer de volgende stap. Bovendien zijn werkgevers in Nederland volgens mij wettelijk verzekerd voor zwangerschapsverlof. Zoiets kreeg ik tenminste te horen bij mijn werk (plus dat dat niet iets is wat mijn werkgever zelf individueel heeft geregeld). Dan is het dus wel lastig voor een werkgever maar bestaat er wel een vergoeding voor dat ongemak en een mogelijkheid om het werk tijdelijk te laten overnemen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan