sollicitatie

Hier een opmerking over die sollicitatie van Sas. Je snapt waarschijnlijk pas als jezelf een zaak zou hebben waarom je had moeten vertellen dat je zwanger bent. Je moet je voorstellen je kan nooit zo werken als iemand die niets mankeert je zal straks zelf wel merken dat je misschien wat moeier wordt en je af en toe niet helemaal lekker voelt. Dan moet je in een keer gaan vertellen dat je zwanger bent ook niet echt fijn voor jezelf. Nee ik vindt dat je erg dom gehandeld hebt. Jij komt straks nog wel in een klootsituatie. Ik hoop dat je baas je er gelijk uitkikt als je verteld dat je zwanger bent. Met zo'n onbetrouwbaar persoon kan je in deze tijd niets mee. Nu de economie slecht gaat, gaat het juist om vertrouwen van de werknemers.
 
Ik begrijp de boze reacties best wel...
Als je solliciteerd kun je beter eerlijk zijn. Op een gegeven moment moet je zeggen dat je zwanger bent, ook niet zo makkelijk... ze zullen niet echt enthousiast zijn, en dat is ook begrijpelijk.

Eerlijkheid duurt het langst.
 
Wat is hier toch aan de hand? Hoe kan je een zwangere vrouw zoveel onzekerheden geven. Ik snap dat Sas niks heeft gezegd, ik bedoel er moet toch ook nog brood op de plank komen of niet. En zo'n kleintje kost ook veel geld hoor... Aan die instantie zoals een uitkering heb je ook helemaal niks aan hoor. Ik weet het namelijk want ik ben ook niet aangenomen omdat ik zwanger ben en nu zit ik met 135 euro per maand. Ik heb het nu al geaccepteerd tja ik heb er voor gekozen om zwanger te worden maar ik zou ook niks tegen me werkgever zeggen voortaan. Ik bedoel tegenwoordig denkt iedereen allemaal aan hun zelf. Ik bedoel hallo ik zou het ook doen.
 
wat een zeikers allemaal zeg! zeker allemaal een eigen zaak!
en die moeten toch juist weten dat het in deze maatschappij eigenlijk alleen om jezelf draait...JIJ moet zien zelf te overleven in deze maatschappij!
GOED GEHANDELD SAS!
en stel je voor als je een miskraam krijgt? alle comotie voor niks geweest! nou dan ben je vet, heb je geen baan en geen kind!
gr sandy
 
Jeetje anoniem, wat erg voor je dat je zo gefrustreerd bent. Ik zou er ook niet aan moeten denken om een eigen zaak te hebben hoor!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ten koste van anderen (Sas bijvoorbeeld) je gram gaat halen. Wat kan het je schelen wat zij ervan vindt? Het gaat toch om je zelf..?

Zo is het! En nou oprotten a.u.b.
 
Hoi!

Ook ik vind dat sas juist gehandeld heeft. Mijn nichtje is steeds geweigerd, toen ze zwanger was, onder het mom van: ja past niet in het team, oid. Toen heeft ze besloten dat ze het niet eerder zou vertellen dan dat ze naar de vk was geweest voor de eerste controle en ja hoor, ze kreeg de baan! Nu heeft ze het wel verteld en of die baas boos is of niet, iedereen moet zich zien te redden in de maatschappij en sowieso: als je het misschien nog niet eens aan je familie en vrienden hebt verteld, omdat je nog geen 13 weken bent is dat geen schande en dit wel?!?!?! Je bent niks verplicht en waarom zou je al die trammelant aangaan als je nog onder de 13 weken zit?

Dus goed gedaan Sas!

Liefs mariska 2
p.s. als baas zijnde zou ik het wel snappen!
Mariska 2
 
Terug
Bovenaan