sollicitatie

Hoi dames,
Ik zit met n probleem, heb gister n sollicitatie gesprek gehad maar niet verteld dat ik zwanger ben. Nu bellen ze zaterdag of ik aangenomen ben of niet. Moet ik als ik aangenomen ben vertellen dat ik zwanger ben of niet? Hebben jullie advies voor mij?????
Groetjes Priscilla

je hoeft niks te zeggen... Is maar net wat je belangrijk vind.
Misschien kun je ze nog bellen van te voren en zeggen dat het niet prettig voelt dat je niks gezegd heb en dan toch vertellen dat je zwanger bent. Moeilijk hoor!

Inprincipe hoef je niets te vertellen. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om het te verzwijgen. Het komt toch een keertje uit.

Ik zou voor openheid en eerlijkheid gaan. Zeker als je voor een baan kiest voor langer termijn.

Ik zou in jouw situatie aanstaande zaterdag het nieuws vertellen, als ik aangenomen zou zijn..

Heel veel succes met wat je gaat doen. Blijft altijd moeilijk..

Liefs
H

Lastige situatie,

ik zou ze het hebben verteld.Nu in jou situatie zou ik toch even bellen om het alsnog mee te delen.

Het blijf lastig en je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt.

succes met je keuze! En natuurlijk hopen dat je wordt aangenomen.

Groetjes Anne

Hoi,

Aangezien je niks gezegd hebt, zou ik wachten tot ze zaterdag hebben gezegd of je wel of niet bent aangenomen, als je nu belt en ze wijzen je af is het toch onduidelijk waarom!!
Hoewel ze natuurlijk in de proeftijd nog alle kanten op kunnen, maar dan weet je tenminste waarom.

Gr MJ

Ik zou het ook inderdaad wel aangeven. Eerlijkheid duurt het langst...

Maar als je inderdaad nu belt denk ik idd ook dat je wordt afgewezen, misschien dat je kunt wachten tot ze bellen.

Succes met welke keuze je ook maakt.

Gr. chantal

Wat is er uit gekomen??

Gisteren las ik toevallig dat je het niet verplicht bent tot 3 maand voor de uitgerekende datum! Dus je bent niets verplicht maar las ook dat de meesten het sociaal gezien wel zeggen...
Dat wou ik nog ff zeggen...

Groetjes Chantal

Heel moeilijk, hoor! Als er nog meer geschikte kandidaten zijn is de kans natuurlijk groot dat ze kiezen voor iemand die niet zwanger is. Maar ja, kom je er omheen om het straks in je proeftijd te vertellen? Ligt er natuurlijk aan of ze het aan je kunnen merken/zien. Volg je eigen gevoel in deze, dat is vaak het beste.

Succes!

Gr Ingrid

Terug
Bovenaan