Sollicitatiegesprek

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik weet dat dit forum hier niet voor is.
Maar ik moet gewoon even kwijt dat ik vanmiddag een sollicitatiegesprek heb en dat ik nu toch wel zenuwachtig ben geworden.

En hoe zit het ookalweer. Je hoeft geen antwoord te geven toch als ze vragen of je van plan bent binnenkort zwanger te worden?

Ik ga even een broodje eten en dan ga ik maar op pad.

Liefs, Nadine.

Hoi Nadine,

Dan zeg je toch gewoon dat een kind zich niet laat plannen? Spreek je nog de waarheid ook, want anders was ik volgende maand uitgerekend . Moet nu nog zwanger worden!

Succes met je sollicitatie!

Tammy

hee nadine

nee, ze MOGEN het officieel niet eens vragen hoor! maar mochten ze dat toch doen dan gewoon zeggen we kunnen niet in de toekomst kijken maar op korte termijn hebben we nog geeen plannen...tis ook zo he op korte termijn want je bent nog niet zwanger toch...hihiihhi veel succes hoor en zal allemaal wel goed komen!!

liefs sweety (6w1d zw)

Hoi Nadine,

Ze mogen het inderdaad niet vragen in een sollicitatiegesprek.

Doen ze het toch dan zeg je gewoon: waarom is deze vraag relevant? En als ze dan een lulverhaal op gaan hangen dan zeg jij:
dit mag officieel niet eens gevraag worden vanwege de discriminatieve achtergrond van deze vraag, dus hier wens ik gewoon niet op in te gaan.

Weet je wel zoiets. Ze kunnen de boom in, dat mogen ze niet vragen hoor!

Succes en zet em op!
Liefs Ger.

Hoi hoi,

Het gesprek ging best goed, maar niet super.
Het ging trouwens om een baan als leidster op een kinderdagverblijf op een verticale groep (0-4 jarigen)

Er werden dingen gevraagd over hoe ik dacht over het contact met de ouder, met collega's, of ik goed kan plannen en hoe ik denk over activiteiten doen met de kids.
Agh op zich ging het goed hoor, alleen kwam ik erachter dat er iemand werkt waarmee ik in de klas heb gezeten (ben pas gediplomeerd spw-er) en dat was nou net degene met wie het niet klikte.
Ze werkt wel op een andere groep, dus dat scheelt.
We zien het wel. Ik loop in elk geval 24 augustus een dag mee.

En toen ik dacht; goh ze heeft niet gevraagd naar mijn kinderwens vroeg ze het.
Want ja ik ben natuurlijk pas getrouwd (2 jaar) en zou het toch zomaar kunnen he.
Ik heb gezegt dat een kindje komt wanneer het komt, maar dat het niet stantepe hoeft. jeminee hee.
En ik las jullie berichtjes net pas, omdat ik daarstraks zo snel moest.

Liefs, Nadine.

quote: sweety76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-08-2006 11:45:14'));

hee nadine

nee, ze MOGEN het officieel niet eens vragen hoor! maar mochten ze dat toch doen dan gewoon zeggen we kunnen niet in de toekomst kijken maar op korte termijn hebben we nog geeen plannen...tis ook zo he op korte termijn want je bent nog niet zwanger toch...hihiihhi veel succes hoor en zal allemaal wel goed komen!!

liefs sweety (6w1d zw)

Hoi Sweety,
Nee ik ben nog niet zwanger, we beginnen volgende maand.

Terug
Bovenaan