sollicitaties

A

Anoniem

Guest
ik ben nu aan het solliciteren, en ik weet dat ze het niet mogen vragen, maar toch doen ze het.
nu zeg ik een ontwijkend antwoord als: nee ik wil niet nog 10 jaar wachten, maar dat ik wel al bezig ben zeg ik natuurlijk niet.
maar toch is het klote want ze mogen het niet vragen, maar het is ook zo raar om geen antwoord te geven, omdat je dan zo raar overkomt, of je bent meteen afgewezen omdat ze het dan natuurlijk wel kunnen raden.
pfoe
ik hoop dat ik ergens wordt aangenomen, zit pas 1 dag thuis, maar heb er nu al de balen in haha

hi fiepke.

inderdaad is dat lastig met solliciteren.
en ja is het misschien beter om te verzwijgen.
een vriendin van mij was al 4 maand zwanger en heeft nog wel een baan gekregen ook dat ze naar zwangerschapsverlof daar gewoon weer aan de slag kon, maar die heeft gewoon heel veel geluk daarmee gehad.kunt het beter voor je houden meer kans van slagen.

kus en knuf

Voor je houden hoor!!!
Ik ben ook hier en daar aan het solliciteren maar ik ga echt niets zeggen.
Ben al 18 maanden bezig....je weet gewoon ook niet wanneer het raak is!
En feit is dat ze het niet mogen vragen dus ze kunnen je er niet op terug pakken!

En het berichtje hierboven dat een vriendin 4 maanden zwanger was en gewoon is aangenomen...dat is ook echt  een kwestie van geluk hebben hoor!

Ook al voelt het voor ons aan de ene kant niet fijn en zijn we het liefst eerlijk...
Eerlijkheid kan je ook weleens tegen zitten...
Succes!

Liefs Linnepinnie

ja maar het lijkt me ook zo lastig om te zeggen:
daar geef ik geen antwoord op, dan denken zij ook meteen van:
nou zeg!
haha
snappen jullie wat ik bedoel?
ik hoop toch maar dat ze naar mijn kwaliteiten kijken ipv van of ik zwanger wordt of niet.
ik denk dat het een beetje te laat is om ze nu te bellen en te zeggen: maar ik kan daarna toch gewoon weer werken haha
dat had ik vanmorgen moeten zeggen, maar goed heb er niet aan gedacht
dat duurt altijd zo lang he dat wachten

Hai fiepke

Ben enkele jaren werkzaam geweest in de reintegratie, misschien kan je iets met mijn ervaring....
Je mag op zo'n vraag gewoon vragen of het relevant is voor de functie. Het is een prive-aangelegenheid waarvan zij ook weten dat ze het niet mogen vragen. Je kan altijd zeggen dat je daar voorlopig nog niet aan denkt (en hopelijk binnen een paar maanden zeggen dat het 'per ongeluk' toch raak was....

Maarre... straal je het 'broeds-zijn' zo uit dan, dat ze er naar vragen

Groetjes
Rosanne

haha das niet te hopen dat ik het uitstraal, want niemand in onze omgeving weet het haha
maar ik vind het zo raar om te zeggen dat het een ongelukje was, stel dat ik er parttime wil blijven werken, dan moet ik er de rest van mijn leven om liegen, of het komt per ongeluk uit of zo, op een verjaardag of weet ik het wat.
idd de vraag of het relevant is, is wel belangrijk , nu zeiden ze vanmorgen:
stel dat we je aannemen en je bent over een paar maanden zwanger, moeten we weer op zoek naar iemand anders, toen wilde ik zeggen, nee hoor ik kan ook parttime werken maar dan weten ze gelijk dat je ermee bezig bent, dus dat komt dan wel in een evt 2e geprek

Gewoon niks zeggen, in het midden laten. Ze hebben er geen zak mee te maken. Als je brutaal van aard bent, kan je ook een de vraag terug stellen: "en u, bent u van plan om binnen een paar maanden zwanger te zijn??? Zou wel vervelend zijn als mijn baas er ineens niet meer is om me te begeleiden.... moet ik op zoek naar een andere baas!"
Moet je wel het type voor zijn, van sommigen pikken ze het en kunnen ze er hartelijk om lachen, echt waar! Het is een belachelijke vraag die niet gesteld mag worden en dat mag je ze best terug geven!

ja ik vind het belachelijk dat ze het vragen maar ja doe je niks an!! gewoon niet andtwoorden!!

Terug
Bovenaan