solliciteren 2

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik ben uitgenodigd voor een eerste sollicitatiegesprek zie ook eerder)!! Ben erg blij hiermee. Ik heb besloten dat ik het eerste gesprek nog niet aangeef dat ik zwanger ben (nu 8 weken). Als ik wordt uitgenodigd voor een tweede gesprek, weet ik het nog niet. Ik hou jullie op de hoogte!
Groet, L.

Hoi,

Je hoeft helemaal niet aan te geven dat je zwanger bent tijdens een solliciatie.
Ze mogen je tenslotte niet afwijzen op grond van zwangerschap,daarbij komt dat je nog maar pril zwanger bent.

Veel succes met alles, J

Nee, ik zou het ook niet doen.... Je loopt gewoon het risico dat je alsnog wordt afgewezen, en je zwangerschap is pas na 12 weken zeker....

Ik zou gewoon m'n mond houden en het pas na 12 weken zeggen. Better safe then sorry!!

Ik heb met 9 weken een gesprek gehad en moet volgende week proefdraaien. Ik ben dan 14 weken. Ik zeg bewust niks want er moeten er nog twee proefdraaien en ik wil niet het idee hebben dat ik op grond van mijn zwangerschap afgewezen wordt. Als ik ben aangenomen zeg ik het wel direct. Ik wil niet het contract tekenen en dan zeggen "oh ja, ik ben zwanger".
Je bent het wettelijk niet verplicht om te zeggen en ze mogen er niet naar vragen. Dat soort zaken zijn prive en je hoeft er geen antwoord op te geven. Ik het zwangerschapsboek van Beatrijs Smulders staat een heel hoofdstuk over solliciteren in de zwangerschap

Terug
Bovenaan