Solliciteren en zwanger worden: eerlijk zeggen?

Hee meiden,

Ik wil graag jullie advies. Ik heb morgen 2 sollicitatiegesprekken en allebei  leuke en pittige banen. Ik kan er bij beide 4 dagen werken, moet t natuurlijk wel nog bij 1 van de 2 worden, haha.
Ik ben een jaar bezig om zwanger te raken, en in de zomer is PCOS geconstateerd. Ik heb 5 (lange) rondes Clomid achter de rug en na 8 rondes gaan ze volgens mij over op een volgende behandeling.  Zit nu op 100 mg.
Ikzelf  heb de neiging voordat ik mijn handtekening zet, eerlijk te zeggen dat ik in het ziekenhuis loop om zwanger te raken. Dan hoef ik me, als het snel daarna gebeurd (wat fantaaaastisch zou zijn) niet schuldig te voelen. Dat hoeft zowieso niet, maar dat zit wel in me...
Bijna iedereen die t weet raadt het me af maar mijn coach zegt dat ik moet doen waar ik me goed bij voel. Als ze me daarom niet zouden willen, past het  bedrijf misschien ook niet bij mij!

WAT VINDEN JULLIE??  

Hallo,

Ik kan me voorstellen dat je geneigd bent, om het eerlijk te vertellen. Maar ik denk eerlijk gezegd wel, dat de kans dan kleiner is/wordt dat je aangenomen wordt. Volgens mij ben je het ook NIET verplicht om het te melden. Ik weet het natuurlijk niet hoor. Maar als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik het niet vertellen.

Heel veel succes en laat je nog even weten hoe het is gegaan ??????

Hoi (...) net getrouwd,

Ik heb voor dezelfde situatie gestaan in 2006. Wij waren toen nog nét niet bezig met de 1e IVF maar de intakegesprekken hadden wel reeds plaatsgevonden
Ik heb het bij mijn sollicitatie (2e ronde) wel eerlijk gezegd. Ik wilde open en eerlijk zijn en ervaar nu nog elke dag het begrip van mijn werkgever over mijn situatie
Ik kan voor elke behandeling - zonder probelemen !! - vrij krijgen en ik ben nog in onderhandeling over een goede regeling voor wat betreft de dagen die ik voor de behandeling nodig heb
Voor mijn gevoel is openheid en eerlijkheid het belangrijkst maar jij moet natuurlijk zelf die keuze maken
Ik ben er in ieder geval eerlijk over geweest maar wel pas in het 2e gesprek toen er meer concrete zaken aan de orde kwamen
Ze kunnen mij nu nooit verwijten maken dat een vrije dag voor IVF ongelegen komt want dan hadden ze me niet moeten aannnemen
Joh, als je geschikt bent voor die baan nemen ze je maar al te graag aan hoor.
Zoveel vrouwen willen op termijn een gezinnetje dus daar houden ze misschien al lang rekening mee.
Je hoeft niet bespreekbaar te maken dat je  een kindje wilt want dat doen vrouwen waarbij het wel spontaan lukt toch ook niet ? Het gaat meer om het begrip en steun tijdens je behandeling, dat geeft een boel rust kan ik je vertellen
Vooral  als je eens niet zo lekker in je vel zit (bijv. na een negatieve uitslag of ups&downs van de hormonen)

Veel succes met je beslissing EN natuurlijk met je gesprekken morgen

Liefs
SunshineJo

Hee meiden, bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen het eerste gesprek gehad, het gesprek bij het andere bedrijf is naar volgende week verplaatst. Het was een gesprek van bijna 2 uur,  maar wel een goed gesprek!  Althans, ik heb veel info gekregen, zat er op mijn gemak en ik laat het nu even bezinken. Ik hoor eind deze week of ik door mag naar de volgende ronde...

Ik heb vooralsnog besloten eerst met het bedrijf waar ik wil gaan werken  te gaan praten over concrete zaken en dan als ze met mij verder willen, voordat ik mijn handtekening zet, zeggen dat ik in het ziekenhuis loop  met PCOS om hopelijk ooit zwanger te raken.

Maar goed, ff kijken hoe ik me dan voel want vind het errug spannend in de mindere zin van het woord...

Ik ga niet vragen of ik 3 dagen of 3 om 4 mag werken, dat zie ik t.z.t. wel. Moeilijk, moeilijk allemaal!

groetjes!

hoi meiden,

goede keus heb je gemaakt toch!

ik sta ook voor een dilemma. bij mij is pas pco geconstateerd en ik heb het in mijn huidige baan wel gezien qua uitdaging. Op mijn werk weten ze ervan waardoor er geen probleem is als ik naar het ziekenhuis ed moet. Ook heb ik een loonopgave gekregen als ik minder zou willen werken. Heel meegaand allemaal dus. Lekker dichtbij huis ook dus ideaal als ik een kindje zou krijgen. maar ja het werk....
er is een vaccature wat me qua werk erg aanspreekt. in een ziekenhuis op de poli gyn. Dus krijg je te maken met de weg naar het zwanger worden. Nu vraag ik mezelf af of dit verstandig is... graag jullie advies
groeten jacqueline

Terug
Bovenaan