Solliciteren en zwanger zijn: HELP!

<p>Hi allemaal!</p><p>Ik ben op dit moment zo'n 5 á 6 weken zwanger en ben aan het solliciteren. </p><p>De kans is heel groot dat ik ga tekenen voor een jaarcontract bij een detacheerder. De opdracht die ik daar ga doen is een deta-vast-contract, wat inhoudt dat ik op bepaalde termijn word overgenomen bij goed functioneren.</p><p>Mijn vraag: wanneer zeg ik dat ik zwanger ben? Er zit namelijk ook een proeftijd van een maand aan vast. Ik ga in september beginnen. Heb nu al flinke last van ochtendmisselijkheid en vermoeidheid. Op mijn huidige werkplek mag ik een dutje doen tussen de middag, wat erg fijn is.</p><p>Hebben jullie tips? :) <3</p>
 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en vooral je zwangerschap!
Begin je per 1 september? Want als je bijvoorbeeld half september begint heb je kans dat de ergste misselijkheid al weer voorbij is. Ik zou de zwangerschap sowieso pas na de proeftijd melden en na de 12 weken. Wettelijk hoef je je werkgever pas 3 maanden voor je uitgerekende datum in te lichten dus je zou nog veel langer kunnen wachten, al gaat daar persoonlijk niet mijn voorkeur naar uit. 
 
Eens, ik zou het niet voor mn proeftijd over is zeggen. Discriminatie wegens zwangerschap komt echt voor, hoewel er dan een andere reden wordt verzonnen natuurlijk om dat te maskeren. Even doorbijten dus. En dat dutje, dat krijg je nergens denk ik.. even doorbijten :) succes!
 
Ik heb tijdens mijn proeftijd toen verteld dat ik zwanger was. Omdat ik zo misselijk en ziek ervan was viel t wel heel erg op dat ik vaak naar de wc ging en slecht at. Dus ik heb eerlijk verteld dat ik zwanger was met als gevolg: ik kon gaan. Ik zat in me proeftijd dus had geen poot om op te staan. Ik zou zeker even wachten. 
 
Hoewel ik me besef dat je hiermee de kans op een baan verspilt. Zou ik het niet kunnen verzwijgen... en er eerlijk over zijn. Er komt vast een nieuwe kans op werk... maar ik kan erg slecht liegen ? 
 
Ik zou het zeker niet verzwijgen en in september na een paar weken te hebben gewerkt gewoon aangeven. Zelf ben ik een aantal weken voor mijn verlof nog aangenomen voor mijn nieuwe baan.. 
 
Terug
Bovenaan