Solliciteren tijdens zwangerschap

Hij mama's (en papa's)

Wij zijn ook in blijde verwachting van ons tweede kindje, ik ben al 17 weken zwanger. Nu zijn wij net verhuisd en heb ik mijn baan opgezegd, ik was dus opzoek naar een nieuwe baan in mijn huidige woonplaatst. heb al 1 sollicitatieronde opzitten, nu mag ik a.s. donderdag mee draaien. Super spannend!

Ik heb alleen mijn zwangerschap nog niet aangekondigd in het gesprek, ik wilde eerst wat zekerheid. Nu begint mijn buikjeaardig vorm te krijgen, dus raak in de twijfel moet ik het even verbloemen tot ik mijn contract getekend heb of moet ik het donderdag gaan vertellen? Ik zit zo in een dubio. Financieel kunnen wij een extra inkomen wel gebruiken, alleen neem ik mijn nieuwe werkgever niet al in de maling?

Nog iets ik krijg waarschijnlijk een keizersnee dat betekend dat ik de tweede week van augustus de kleine al mag ontarmen. Dus verlof is ook sneller. Vind het zo lastig.. heeft er iemand tips of ervaring met zo'n situatie?

Liefs,

Hoi,

ik heb bijna dezelfde ervaring mee gemaakt. Ik heb altijd benoemd in mijn sollicitaties dat ik zwanger ben. Ik vind het zelf prettiger om eerlijk te zijn. Je zal het toch een keer moeten vertellen. Je kunt het uitleggen waarom je het niet in je eerste gesprek hebt benoemd.

Ik ben na 2 gesprekken helaas afgevallen terwijl ik 30 weken zwanger was. Ik vond eerlijk zijn belangrijker en deze buik is ook niet te verbergen. Ze zeiden dat dat zeker geen probleem was en dan na me verlof kon beginnen, maar je weet nooit zeker of het mee heeft gespeeld. Ik heb gelukkig niet me andere baan opgezegt.

succes!

Ik zou ook gewoon eerlijk zijn. En je weet nooit of het mee speelt. Het is ook afhankelijk hoe direct ze iemand nodig hebben. En als jij goede cv hebt en klikt goed, komt dat wel goed.

Heb zelf ook collega gehad die is aangenomen tijdens zwangerschap. Is even ingewerkt en ging toen met verlof.

Dank jullie wel voor de reacties. Vandaag is het zover, ik heb besloten het te vertellen. Ik weet alleen niet voorafgaand van meeloopdag of erna. Wil wel eerlijk zijn alleen vrees ik dan toch voor een nee van tja we werken je in en dan moet je er alweer uit. Lastig! Ik zal kijken hoe de dag loopt om het moment uit te kiezen, een keer moet het er toch van komen.

Terug
Bovenaan