Somber

Ik weet niet of ik hier wel thuis hoor, maar op het zwanger worden forum voel ik me niet meer thuis.
Ik ben 31 en in ronde 5 na een mk. Ik ben eind maart vorig jaar gestopt met de pil.
Het gaat om een eerste kindje.
Maar ik trek het niet meer.
Als ik jullie verhalen hier lees heb ik geen recht van spreken, maar ik wordt steeds somberder.
Het lukt me niet meer om op te staan en me leuk aan te kleden. Ik vind eten maken voor mezelf ook al te veel moeite.
Ik ben zelfstandig ondernemer en bepaal zelf mijn werktijden.
De pest is dus dat ik niets moet en elke dag thuis zit te huilen. Om me heen wordt iedereen maar zwanger en ik wordt alleen maar ouder.
Het voelt alsof ik faal als vrouw.

Herkennen jullie dit, of zit ik me in jullie ogen aan te stellen?

Hoi kersensnoepje,

je stelt je natuurlijk niet aan, want je voelt je nu eenmaal zoals je je voelt,
en zo ´n miskraam is ook niet niks natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je daardoor heel erg teleurgesteld bent in je eigen lichaam... dat herken ik ook wel hoor.

Maar als je je zo erg somber voelt dat je nergens meer zin in hebt, moet je misschien eens langs de huisarts gaan, als het el een tijdje duurt.

Je weet i.i.g dat je wel zwanger kunt worden, en ik hoop dat het snel weer gebeurt!

Liefs Janu

Hoi kersensnoepje, natuurlijk stel je je niet aan, als je iets graag wilt en het lukt niet meteen, dan wordt je daar ook verdrietig van. Ik heb 1 1/2 jaar gewacht om naar de huisarts te gaan, maar achteraf had ik veel eerder moeten gaan. Ik ben meteen doorverwezen naar de gynaecoloog, aangezien ik 31 was toen. In het ziekenhuis vertelde de gyn. dat wanneer je 30+ bent, je na een half jaar al doorverwezen mag worden, maar goed, dit ter zijde.
Meid, gewoon je huisarts bellen, hij luistert naar je verhaal en kan je verder helpen, het leven is veel te mooi en te kort om zo verdrietig te zijn.
En als je vragen hebt, je kan bij ons allemaal terecht.

Liefs, Pleun

Lieve Janu en Pleun