Sommige mensen snappen er echt niks van!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu bezig met mijn 3e ronde clomid i.v.m. mijn PCO.
Ik heb niet tegen heel veel mensen verteld dat wij bezig zijn met een kindje krijgen, eigenlijk alleen de mensen die weten dat ik een miskraam heb gehad waaronder mijn zussen.

Ik praat er al niet meer over met hun want ze denken dat het vanzelf wel goed moet komen en dat hormonen rotzooi is enz....

Echt kwaad kan ik me daar over maken. Ik heb ze al uitgelegd dat als je normaal ziek bent, je toch ook naar het ziekenhuis gaat en daar medicijnen voor neemt. Nee je moet er gewoon niet teveel mee bezig zijn en geduld hebben, dan komt het allemaal wel goed. Yeah right!

Echt boos en verdrietig word ik er van!!!

Sorry maar dat moest ik even kwijt.

groetjes Nicky

hoi

tja meid, er zijn echt zoveel mensen die zo reageren, ik en mijn vriend zijn nu 17 maanden bezig, en ook bij ons weten niet veel mensen het, zelfs mijn familie niet, ook omdat we geen gezeur willen, en al genoeg stress hierover zelf hebben, de mensen die het wel weten zeggen idd dat we er niet teveel mee bezig moeten zijn, maar hoe kan dat als je er constant aan herrinnerd word, zo moedeloos worden we ervan.
ik hoop dat ook bij jullie snel een mooi wondertje mag komen, ik zal voor jullie duimen, en het forum is ervoor om naar je te luisteren en je te steunen

groetjes danielle

Hoi Nicky

Heel erg herkenbaar wat je zegt!! Ik kan me er ook zo onwijs kwaad over maken! Mensen roepen altijd hetzelfde: je bent er gewoon te veel mee bezig, kijk maar naar ons, wij dachten er totaal niet aan en waren binnen een maand zwanger. Ja, HEHE! Denk ik dan.. als ik binnen een maand zwanger was geweest had ik er ook niet zo mee bezig geweest! Maar goed, we zijn ondertussen een jaar verder en ja, probeer er dan maar eens niet mee bezig te zijn. Ggrrr, nu ik het type wordt ik alweer woest!

Het is heel erg, maar ik merk dat ik mensen die nu  zwanger zijn en dat binnen 3 weken zijn geworden echt een beetje aan het ontwijken ben. Jaja, ik geloof het allemaal wel dat je er van baalt dat je dikker wordt en oh gut wat zielig dat je nooit meer gezellig alcohol mee mag drinken op feestjes, maar ik zou er heel wat voor over hebben om dikker te worden en geen alcohol meer te mogen drinken!! En als ze dan inderdaad ook nog eens gaan beginnen over  ' weet je wat jouw probleem is? Je bent er gewoon te veel mee bezig!' Nou, dan wil ik ze echt wel slaan!!

Ook ik heb PCOS en ben met Clomid bezig. De 50gr sloeg totaal niet aan, en heb nu 150gr gehad. (inderdaad ook commentaar: ' hormonen zijn rommel, wil je dat wel in je lijf, waarom laat je je lichaam het niet zelf oplossen, weet je heeeeel zeker dat je niet op een natuurlijke manier zwanger kan worden?'    Nee, dat weet ik niet heel zeker nee, maar ik heb ook geen zin om 5 jaar te wachten om het uit te proberen, nou goed!!!)
Op  een echo vorige week was zowaar een eitje van 17mm te zien, dus daar was ik al dolgelukkig mee! Komende maandag moet ik progesteron laten prikken om te kijken of de eisprong gelukt is, maar volgens mij zit dat wel goed, omdat ik afgelopen zondag wat bloed heb verloren en  letterlijk krom heb gelegen van de buikpijn.

M'n vriend en ik hebben heel veel geklust de afgelopen dagen, dus ik hoop enorm dat het gelukt is! Maar ja, dat zou wel heel snel zijn... de eerste keer dit jaar een eisprong en meteen zwanger.
Heb trouwens wel sinds vandaag ineens behoorlijke pijn in m'n onderrug (beetje zoals als ik ongesteld ben) dus wie weet.... (alhoewel het natuurlijk ook prima wishfull thinking kan zijn)

Ik duim heel hard voor ons dat het lukt!

Groetjes, 10e

Heej,

Bedankt voor jullie reacties!
Fijn om er aan herinnerd te worden dat ik niet de enige ben die niet ''in een keer'' zwanger raakt (niet fijn voor jullie natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel...)

Jullie begrijpen  mij helemaal! Ik  ben na 5 zeer onregelmatige cyclussen gedurende 7 maanden wel vanzelf zwanger geworden maar dat is toen uitgelopen op een miskraam en daarna ben ik in het ziekenhuis terrecht gekomen omdat ik al 80  dagen niet ongesteld was geweest. Ik krijg dan te  horen dat mijn lijf gewoon moet herstellen van de miskraam maar dat is echt bull shit want dat moet in 2 maanden weer helemaal normaal zijn. Een zwangerschap (ook een heel korte) kan ook  heel je hormoon huishouding in de war gooien en  bij mij is dat dus gebeurt. Hopelijk gooit ie het na mijn  toekomstige zwangerschap weer netje terug  zoals het moet zijn!!

En dat heb ik allemaal echt niet zelf verzonnen natuurlijk maar  gevraagd aan mijn  arts en verloskundige. Maar toch zijn er gewoon heel veel  domme mensen blijkbaar!

Zo wel lekker om hier nog maar weer even te spuien!    

x Nicky

Hoi Nicky,

heel erg lastig om goed met die mensen om te gaan.
Het enige wat je zou kunnen proberen, zeker bij je zussen, is zo goed mogelijk de info geven. Laat ze desnoods een folder lezen van je medicijnen of een boek waarin alles beschreven wordt van moeilijk zwanger kunnen worden (heb nog wel een titel als je er 1 wilt).

Op de website van Freya kun je ook 2 gratis folders downloaden voor als zwanger worden niet vanzelf gaat.

Zeker met mensen die dicht bij staan is het belangrijk het goed duidelijk te hebben en het contact goed te houden.

En er niet mee bezig moeten zijn is echt een hele slechte tip (op freya hebben ze ook eenonderwerp met alle slechte tips die je te horen krijgt. Is wel grappig om door te kijken).

Succes,

groetjes Belle

Terug
Bovenaan