Soms 's nachts weer wakker

Hannah slaapt de nachten al door sinds ze zo'n 3,5 week oud is. Heerlijk voor ons.

Sinds vorige week is ze echter soms ineens weer wakker 's nachts.
Vorige week gebeurde dit twee keer en was ik te moe om er over na te denken en heb ik haar maar gewoon een voeding gegeven. Daarna sliep ze gelukkig wel weer snel.
Afgelopen nacht wederom om 4 uur wakker. Ik was nu helder genoeg om eens wat anders te proberen: even rustig tegen haar praten, speen erin en muziekje aan. Ze werd snel weer rustig, maar ik dacht niet dat het echt zou werken, maar wilde het toch een keer proberen. Ze kan immers wel doorslapen, dus echt honger zal het wel niet zijn toch?
En het werkte dus wel...heb haar daarna niet meer gehoord tot ze vanmorgen om kwart over 6 wakker werd (is wel wat vroeg, maar op werkdagen maak ik haar rond deze tijd wakker, en nu wordt ze dus op vrije dagen soms ook al zo vroeg wakker...)
Ik hoop alleen dat ze dit niet elke nacht gaat doen...

Doen jullie kleintje dit ook ineens weer? En hoe gaan jullie hier mee om?

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hier nog zo eentje hoor. Die zich af en toe s'nachts nog meld.
Ik wacht eerst even af of het huilen echt doorzet. Soms valt ie vanzelf weer in slaap.
En anders ga ik er even naar toe. Kusje, speentje en muziekje aan... en dan slaapt ie weer verder tot de volgende morgen.

Bij ons precies hetzelfde, het gebeurd niet vaak maar wel af en toe (1 keer in de week ofzo...nog niet eens misschien)
Ik heb ook geen voeding meer gegeven, het is een echte slaapkop en ik weet dat ze goed door kan slapen dus als het inderdaad echt huilen word, ga ik naar haar toe. Ik kijk of haar luier vies is, geef een kus en stop haar opnieuw in (ondertussen is zij aan het lachen en hele verhalen aan het vertellen). Ik zeg dan niks tegen haar (moet wel mijn lach in houden af en toe...) en loop dan weg.
Zij valt dan ook weer in slaap tot de volgende ochtend.

Iris hoor ik eigenlijk iedere nacht wel een keer. Ze pruttelt dan wat
en na verloop van tijd hoor ik haar op haar vuistje zuigen en even
later is het dan weer stil.

Ik ben wel eens gaan kijken en ze heeft haar ogen dan wijd open en
zodra ze mij ziet gaat ze breeduit lachen.... ik ga dus maar niet meer
kijken zolang het niet echt huilen wordt.

Als ik dan om 08:30 ga kijken ligt ze wakker in bed en is ze super vrolijk, dan haal ik haar er natuurlijk wel uit.

Hoi,
Chloë doet dit eigenlijk nog elke nacht. De ene keer wat heftiger dan de andere keer. En sinds maandag is ze ziek, dus is ze helemaal weer onrustig 's nachts. Errug vermoeiend..
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan