Soms ben ik het zo zat allemaal.....

A

Anoniem

Guest
Heey meiden,

Ben een hele tijd weggeweest van het forum maar nu toch ff terug!
Ben nu 3,5 jaar geleden gestopt met de pil en vorig jaar januari was het EINDELIJK raak: ZWANGER!!! Maar zo plotseling als het gekomen was, was het na 9 weken ook weer afgelopen.

Nu een jaar verder, nog steeds niet zwanger. En ik word het zo zat om op gezette tijden te moeten klussen. Zeker als het geen resultaat oplevert. En ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het voor mij nooit weggelegd zal zijn. Ben nu bijna 32 jaar en heb het gevoel dat de jaren beginnen te tellen. Manlief is 43 en heeft al 3 kids uit een vorige relatie. Hij wil dolgraag een kindje met mij maar de "nood" is niet zo hoog als bij mij zeg maar. Hij heeft zoiets van: als het lukt ben ik dolgelukkig maar lukt het niet, ook goed. Dus bij hem kan ik ook echt niet mij ei kwijt.

Komende week moet ik voor mijn rug naar de dokter en ga ik het gelijk maar aankaarten bij hem en verder zoeken. Moest ff mijn verhaal kwijt en alle reacties zijn welkom. Bijvoorbeeld of dit herkenbaar is voor jullie!

Dikke kus!
Camel

hoi camel,sorry dit is niet echt herkenbaar voor mij,maar snap echt heeeeel erg wat je bedoelt,ben zelf na 1 jaar eindelijk zwanger geworden(in 2006)en in dat jaar dacht ik ook even dat het niet weggelegd was voor mij/ons, had ook al bijna de moed opgegeven.
maar je bent dus al eens zwanger geweest?dat is wel een heel goed teken.
maar je denkt waarschijnlijk van;maar waarom lukt het dan niet meer?
je bent er veel mee bezig(logisch natuurlijk)en dat werkt ook vaak tegen omdat vaak een hoop stress met zich mee brengt en spanningen.
maar je doet er zeker goed aan om het aan te kaarten bij de dokter,ben erg benieuwd hoe het zal gaan met je,en ik zal zeker voor je duimen

doe rustig aan en probeer ook goed te rusten en er niet teveel aan tedenken,makkelijker gezegd als gedaan ik weet het,maar werkt vaak het beste!

ha Camel.

ik ben bijna een jaar bezig nu, dus dat is niks in vergelijking met jou, maar ik wilde je alleen even heel veel sterkte toewensen met alles.. wat een verhaal!
ik hoop dat je wens snel vervuld mag worden en dat alles deze keer goed zal gaan...
Probeer de moed nog niet op te geven hoor! en heel veel succes bij de huisarts, verstandig dat je even langsgaat.

groetjes

ps op het als zwanger worden langer duurt zitten meer meiden met een verhaal als de jouwe, misschien vind je daar meer aansluiting en herkenning?

Hoi Camel,

Zelf ben ik 35 en wij zijn nu ruim 3 jaar bezig. Een keer een miskraam (na 1 jaar)  en nadien niets meer. Helaas is de zaadkwaliteit  matig, maar niet zodanig dat het hopeloos is. Onderzoek gehad naar endometriose en  de eileiders nagekeken. Alles zag er gelukkig goed uit. Maar  waarom gebeurt er dan niets!   Het medische circuit begint nu toch 'aantrekkelijk' te worden en wij zijn aan het overwegen om in maart met IUI te beginnen. Maar ik vind het doodeng, hoe reageer ik op de hormonen? en kan ik daarna evt. teleurstellingen wel aan. Kortom, ik leef met je mee en laat ons hopen op een wonder!

Hoi Camel,
Ik wil je even een hart onder de riem steken!
Ik kan me voorstellen dat je er ff helemaal doorheenzit!
Vooral na een miskraam! Ik word daar echt verdrietig van!
Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat 2008 voor jou en je man positief is!

Ik ben zelf 31,5 en in november 2007 gestopt met de pil.
Ik zou me niet kunnen voorstellen  hoe ik me dan zou voelen na  3,5 jaar.
Je ziet al die  (gelukkige) zwangere vrouwen om je heen  en babyprogramma's op TV!
Respect! Ik wens je veel succes en geluk toe!
De aanhouder wint!

Hoi Camel,

wat herkenbaar meid
ook ik ben het na jaren wachten echt helemaal zat om te moeten werken met ovulatie testen bezoekjes gyn iui behandelingen en darlijk aan de hormoon spuiten brrrr
dus ik weet wat de meiden doormaken die zo graag zwanger willen worden maar waar bij het niet zo van zelf sprekend gaat in mijn geval dan
soms kan ik ook zo boos worden op me zelf en denk waarom lukt het nu niet 11maanden bezig geweest met onderzoeken 3iui behandelingen gehad waarvan 2 wel bevrucht maar helaas geen innesterling vrijdag mag ik weer testen hoop zo positief en dan meiden in me directe omgeving raken zo zwanger snap het soms niet meer waarom daar zullen we nooit een andwrd op krijgen als ik mocht wensen dan zou ik iedereen die het zo graag wild zwanger wensen maar we zullen echt nog geduld moeten hebben al is het soms ozo zwaar weet het maar ik hoop dat jullie gauw zwanger mogen worden

heel veel succes dames

groetjes
monique

Terug
Bovenaan