Soms hé... Is het heus niet allemaal zo leuk

Even mijn hart luchten hoor. We hebben een engel van een dochter. Eigenlijk altijd vrolijk en at en sliep altijd keurig. Tot zo ver geen klachten. Laatst eerste keer verkouden en dat was ff pittig. Ze sliep slecht door al het snot dus lekker vertroeteld en daar was ze naar een paar dagen weer overheen...

Maar nu ....

Al een tijdje is de ochtend fles een uitdaging. Ze spuugt alles weer uit. Maar alleen de ochtend fles! Dus gaven we haar inmiddels elk half uur 60cc tot ze minimaal 120 cc op had. Dat leek ons wel het minimale na een nacht slapen.(zonder nachtvoeding)
Dinsdag bericht van het kdv bij het ophalen dat ze niet helemaal in haar hum was. Ze had gespuugd na haar fruit smorgens.
Woensdag, alles kwam eruit, de hele dag! En niet "gewoon" melk spugen, maar echt braken. Met horten en stoten komt alles er weer uit. Zo zielig!!! Donderdag eind van de middag, nog steeds braken en niets eten en drinken. Toch even naar de huisarts geweest om haar oren en longen te checken. Niets aan de hand. Vrijdag iets meer drinken (water, melk, ors, babythee) binnen gehouden. Zo'n 250 cc. En nu begint ze snachts heel naar te hoesten, een droge hoest. Maar overdag dus niet!!! Vanacht luuf onder haar voetjes gesmeerd. Naast mij in de co-sleeper gelegd met hoofdje iets hoger.

Iemand nog een gouden tip... Ik ben inmiddels zo moe... Zo ontzettend moe... ?

Oef, zoiets heeft mijn zoontje laatst ook gehad. Wij hebben op gegeven moment ook maar midden in de nacht met hem op een krukje in de badkamer gezeten, warme douche vol aan om veel stoom te maken en hem zo 's nachts een paar keer gestoomd, want dan ging het slapen wel even wat beter. Ook als hij tegen ons aanlag (dus een beetje verder omhoog dan hoe we het bed schuin kunnen zetten) dan ging het ook beter. Voor ons natuurlijk niet ideaal, maar dan sliep hij tenminste een beetje. Overdag misschien een keer een verdwaald kuchje ofzo, maar dat hoesten was er eigenlijk alleen 's nachts. Gelukkig ging het na een nacht of 3 wel weer veel beter en konden wij toen ook een beetje bijslapen.

Ons zoontje is ook eerst goed verkouden geweest en daarna alleen snachts heel erg hoesten werd steeds erger. Soms dachten we dat hij zou stikken of overgeven zo erg. Heel vaak bij huisarts geweest pufje gehad hielp niks. Na ong 6 maand bloed laten prikken eerder wouden ze niet want ging vanzelf over. Wat bleek kinkhoest. Na 7 maand ging het steeds beterder en na een jaar helemaal geen hoest meer

Zon kleintje hoeft maar een beetje slijm vast te hebben zitten of ze beginnen te spugen. En heel herkenbaar dat een verkoudheid op een gegeven moment over gaat in nachtelijk hoesten. Dan kan wel 2 weken duren. Het hoort er tot op zekere hoogte ook een beetje bij.
Kwestie van uitzieken ben ik bang.

Ja volgens mij wel. We hebben alle vaccinaties tot acht maanden binnen. Het hoesten is momenteel weer wat minder. Maar het spugen is nog steeds...

[quote quote=10527402]Zon kleintje hoeft maar een beetje slijm vast te hebben zitten of ze beginnen te spugen. En heel herkenbaar dat een verkoudheid op een gegeven moment over gaat in nachtelijk hoesten. Dan kan wel 2 weken duren. Het hoort er tot op zekere hoogte ook een beetje bij.
Kwestie van uitzieken ben ik bang.
[/quote]
Ik ben er ook bang voor. We zitten op 1.5 week.... Hopelijk is het einde dan nu snel in zicht. Inmiddels slaapt ze snachts alleen nog redelijk in de co-sleeper. Jammer want ze sliep net een máand of twee in haar eigen kamertje... Maar zolang ze slaapt kan ik daar wel even mee leven ..

Terug
Bovenaan