Soms heb je van die dagen, dan ben ik het wachten soms zo zat...

A

Anoniem

Guest
Hey hoi,

Ik heb een mooi mannetje van bijna 17 maanden. Er zijn momenten geweest dat ik gedacht heb nooit zwanger te raken, maar dit bleek na een lang jaar dan toch zo te zijn. Ik weet dat er mensen zijn die veel langer bezig zijn of zijn geweest en die wil ik niet kwetsen, maar ik vond dat een heavy jaar. Er was al onderzoek bij m'n mannetje geweest en ik zou de volgende zijn, wat waren wij blij met DE positieve test. We hebben een goede zwangerschap gehad en kregen een pracht zoon.

Van te voren zei ik altijd dat ik graag 2 kids zou krijgen, tijdens dat jaar besefte ik mij dat het een groot wonder dat ik 1 kind zou krijgen, dat ik dan mijn beide handjes dan mocht dicht knijpen.

Maar toen ons mannetje richting de 1 jaar ging  werden we toch wat onrustig en heb ik in november m'n spiraal laten verwijderen, stel dat het net zo gaat als de eerste... We waren erg verbaasd toen we in december in positieve test in handen hielden, dat kan toch niet? We gingen helemaal happy de feestdagen in, eind augustus zou ik uitgerekend zijn. Oudjaarsdag moest ik werken en kreeg op den duur last van m'n buik.  5 Januari een echo die er niet goed uitzag, de vk vreesde en hij had gelijk een paar dagen later verloor ik het vruchtzakje...

In het begin kon ik er heel nuchter over nadenken, maar na een maandje maakte het meer bij mij los dan ik had verwacht. Ik was boos, verdrietig en voelde mij bedonderd. Heel verwarrend allemaal.

Ik weet dat het niet goed was, dat heb ik duidelijk gezien op de echo. Ik was dan ook 'blij' dat ik het gewoon verloor en dat mijn lichaam het zelf regelde. Maar soms borrelt de gedachte ik was anders ...maanden zwanger en de uitgerekende datum komt dichterbij dit doet af en toe pijn.

Ons mannetje is een echte vrolijke frans en sleept ons er echt doorheen. We beseffen ons heel goed dat hij ons wonder is, maar we zouden hem zo graag een broertje of zusje geven...

Nu een paar maanden later had ik de hoop dat...maar helaas ik zit nog steeds op het wachtbankje...wie wacht er met mij mee??? Nogmaals ik wil niemand kwetsen, maar ik hoop dat sommigen zich hierin herkennen, nou ja, liever niet natuurlijk... Ik heb de behoefte om erover te kletsen, de buiten wereld is hierin heel makkelijk en ik zelf soms ook, maar soms benauwd het me ineens.

Liefs Lientje

hoi lientje,

ik snap best dat je je soms rot voelt, met dit soort gevoelens wil je je omgeving ook niet steeds belasten want die snappen dat toch niet echt.
wel fijn dat je op zo'n forum daar wel over kunt praten.
ik wilde eigelijk nooit geen kinderen maar op en gegeven moment was het meer een neutraal gevoel, komt er een kindje dan is het goed, zo niet dan is dat ook goed.
we hebben er 9 maanden over gedaan om zwanger te worden, waarvan ik er 7,5 heb gespuugd haha, maar wat hebben we een geweldig kindje!
ik ben helemaal om, het is echt genieten!
omdat ik over 3 weken al 37 word hebben we besloten het weer te proberen, ik geef nog steeds de borst en mijn cyclus komt nu pas weer een beetje op gang ( ze is nu bijna 10 maanden)
volgend jaar september gaan we trouwen en het zou natuurlijk fijn zijn om voor die tijd een broertje of zusje te hebben maar ja die dingen laten zich toch niet helemaal plannen.
we zien het wel en als het niet lukt moeten we pauze houden en volgend jaar opnieuw gaan proberen, en dan maar met een dikke buik in de jurk!
we zitten nu in onze klusweken en het wachten daarna is vreselijk, je wilt zo graag en dat gaat de tijd ineens zo langzaam!
ik wens je inieder geval veel sterkte met klussen en wachten, zijn jullie onderzocht op lichamelijke problemen?
en heb je al aan de ovulatietesten gezeten?
ik lees toch van veel dames dat de eisprong op een ander moment   is dan ze dachten, je schijnt op het net goede testen te kunnen kopen die niet zo duur zijn als in de winkel.
ik hoop echt voor je dat het gaat lukken!!
liefs, miranda

Miranda,

Bedankt voor je reactie. Je klinkt als een heel relaxed typje, mooi zoals jij het omschrijft!

Toen voor mijn zoontje hebben we wel ovulatietesten gebruikt, maar daar kon ik niks mee woren, iedere dag zag het streepje er hetzelfde uit. Toen ben ik begonnen met temperaturen, de tweede ronde dat ik temperatuurde was het raak.

Het temperaturen was best een gedoe (we gaan volgende week op vakantie, zie me al in de tent, hihi!) en we hadden de hoop dat het spontaan goed zou komen. We wachten nog 2 rondes af en dan ga ik weer temperaturen, maar ik hoop dat dit niet nodig is...

M'n mannetje had een heftige liesbreuk gehad rond z'n 20ste en er was toen de melding gemaakt dat er de kans was op onvruchtbaarheid, vandaar. Hij had het toen laten testen, maar was te laat met z'n potje uit schaamte is ie niet weer geweest, 10 jaar later alsnog gedaan. Het was in topconditie en ik zou de volgende zijn, maar gelukkig zover is het niet gekomen. De dokter dacht dat ik kwam voor een verwijs brief en maakte een sprongetje bij het grote nieuws, geweldig die reactie!

Dus voor jou ook weer spannende tijden, spannend hoor! Zwanger worden, trouwen, jij doet het gewoon dubbel op, haha! Onze trouwdag zal ik nooit vergeten, ik vond het geweldig!!! Dat had ik van te voren, nooit gedacht!  doen jullie het met alles erop en eraan? Wij wilden klein, maar het is uiteindelijker groter geworden, maar ook onvergetelijk!!!

Liefs Lientje

He meiden,

ik herken het wachten helaas maar al te goed...vorig jaar april getrouwd en 2 weken later een positieve test in handen, wij helemaal door het dolle heen, helaas met 11 weken een missed abortion vastgesteld, in juli gecurreteerd en sindsdien niet meer zwanger geraakt.....door enorm pijnlijke ongi's bij gyn terecht gekomen....bleek 2 verklevingen te hebben opgelopen door de curretage....deze zijn verwijderd. 2 weken aan de pil gezeten, maar werd er heel beroerd van, dus weer gestopt ongi geweest en ik  wacht nu al 2 weken op mijn volgende ongi (ben dus zeg maar 2 weken overtijd en niet zwanger!)....

Dus ook wij zijn al een jaar bezig, helaas hebben wij nog geen kindje, maar wij zouden op dit moment al helemaal blij worden van 1 kindje!!!!

Dus meid het is en blijft lastig, maar weet dat je niet de enige bent. Gelukkig heb ik een hele begripvolle man en lieve vrienden en familie met wie ik er tot in het oneindige over mag praten en dat geeft mij heel veel steun!

Ook ik heb ups en downs.....vorige week zat ik nog in een diep dalletje toen na een week ik nog niet ongi was maar de test negatief bleef, tja dan weet je dat je niet zwanger bent! Maar ja wat is er dan wel aan de hand??? Ben nog nooit overtijd geweest (ja toen ik vorig jaar zwanger bleek...)....zijn die verklevingen weer terug, maak ik geen eitjes meer aan, komt het door die 2 weken pilgebruik???? allemaal vragen waar ik nu geen antwoord op krijg....

Ik ben maar weer gaan tempen en die is boven de 37....dat lijkt erop dat ik net mijn ei heb gehad en dat ik dus binnen nu en een week wel ongesteld zou moeten worden.....dus moet weer afwachten.....

Maar geef de hoop niet op, ik probeer mijn dipjes ook mijn leven niet te veel te laten beinvloeden, 1-2 dagen dippen en dan moet ik er van mezelf weer uitklimmen! Het laatste jaar heeft namelijk alleen maar in het teken gestaan van zwanger worden, zonder resultaat......dus we hebben besloten meer van het hier en nu te genieten en we zien wel wat de toekomst ons brengt.....

sterkte meiden!! Hoop dat we allemaal snel zwanger mogen raken!

gr Yosha

hoi lientje,
dat relaxte moet je wel leren hoor, ik kan het allemaal wel zo willen maar dat gaat nou eenmaal niet.
ik probeer het volgende te denken als ik rot gedachtes heb: kan ik er op dit moment iets aan veranderen? zo nee, maak er dan een bolletje van en gooi het over je schouder!
werkt ook niet altijd hoor, haha
we gaan trouwen op het kasteel van rhoon en dan hoop ik wel een sisi jurk aan te kunnen maar ik heb besloten dat ik liever een bolle buik in een jurk heb dan een strakke en geen kindje!
we hebben de band al geboekt en hebben ongeveer 30 daggasten en 80 avond.
evt een wijnproeverij om de tijd op te vullen na  de plechtigheid  en dan diner en feest!
wil eigenlijk ook nog graag een koetsje maar daar moet ik nog naar googelen.
romy is dan net 2 dus die kan bruidsmeisje zijn, zo schattig.
wel leuk hoor om er mee bezig te zijn, als het snel lukt om zwanger te worden heb ik volgend jaar nog om een jurk uit te zoeken maar als het een paar maanden duurt moet het nu al omdat ie er anders niet op tijd is.
wel leuk, prinsesje spelen!

liefs miranda

hoi yosha,
wat rot zeg, zo lang bezig zijn zonder resultaat.
maar laat de moed niet zakken hoor!
hoe oud ben je nu?
als ik zoiets lees ben ik weer dankbaar dat ik een gezond kindje heb, het is allemaal niet zo vanzefsprekend.
ik hoop echt dat het gaat lukken bij je!
liefs miranda

Hoi Yosha

Klinkt heavy jouw verhaal en dan nu 1 grote onduidelijkheid... raar verhaal dat de ongi weg blijft! Wat kun je soms onzeker worden over je lijf he? Toen voor ons zoontje was het helemaal erg, dus ik snap je helemaal. Dacht toen heel vaak als mensen 'zeurden' over hun wens voor een 2de, wees toch blij met je kind. Maar ik snap nu, dat die gedachte toch een beetje onredelijk was, haha!  

Ik weet dat ik niet de enige ben, maar ik wilde het graag delen, omdat heel veel mensen het niet begrijpen. Of er heel luchtig over doen, soms mensen waar ik het helemaal niet van verwacht...

Ik ben blij om te horen, dat je genoeg mensen om je heen hebt waar je je hart kunt luchten, dat is erg belangrijk!!!

Liefs Lientje

Hey Miranda,

Dat over m'n schouder gooien lukt soms wel, maar ook heel vaak niet. Sinds de geboorte van m'n zoontje lijk ik moeizamer met emoties om te kunnen gaan. Hormoon huishouding heeft de boel goed op de kop gezet.

Je huwelijk klinkt als een droomhuwelijk, geweldig!!! Gewoon lekker je daar op storten, lekker relaxen en dagdromen, wie weet waar dat op uit draait! wij hadden een dag om nooit te vergeten, geweldig!!!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan