soms kan ik mensen echt killen!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

echt waar af en toe wordt ik gek van de mensen om me heen
alles wat ik doe met tillen met eten echt overal mee! soms kan ik ze echt killen dat is niet goed, dit is niet goed als of ik zelf niet weet wat ik kan   ik ben nu aan komende donderdag 7 weken zwanger! en echt waar ik eet goed!!! ik til niet zwaar, als ik me arm al om hoog strek dan krijg ik al commetaar ligt het nou aan mijn of niet !  ik laat het maar op me af komen maar af en toe ow echt waar
dan vlucht ik het liefst   even alleen en niemand die alles beter weet, ik weet toch zeker zelf wel wat ik niet en wel kan
hebben meer mensen dit of ben ik echt zo erg nu ????

liefst jeannet

hoi Jeannet,

ja hoor erg herkenbaar...ze bedoelen het allemaal goed, maar vergeten dat jij het al 15 keer hebt moeten horen...

Aan het einde, zoals ik nu, en je bent het zelf al helemaal zat zal je de onbekende mensen die vragen aan je of het er 2 zijn en wanneer je moet bevallen graag iets aandoen..of alleen al het staren naar je buik door iedereen.

Laatst zei een verkoopster oooh zijn het er 2? En ik zei ja en ik moet over 3 maanden bevallen...(niet dus wordt vrijdag evt. ingeleid en het is er maar1). Maar ik ben het ook zoooooohoooooooo zat bah.

hallo
ja die dingen allemaal ow bah echt waar
net of ze het er om doen!
ik neem het maar even voor lief zo lang ik het vol hou hahaha

groetjes jeannet

hoi, ik zit vanwege rugklachten ed al vroeg in de ziektewet en toen ik mijn kerstpakket op moest halen van mijn werk heb ik geloof ik wel 20 keer het verhaal gedaan over hoe het met me ging pffff, laatst liep ik in de stad en zag ik in de verte een collega lopen ,ik vind het wel slecht van me maar ik heb uit voorzorg dat ik weer een heel verhaal moet lopen afsteken haar maar een beetje ontlopen /gauw een winkel ingerend ,iets wat ik echt nooit zou doen ,ik weet dat de mensen het allemaal heel goed bedoelen en het is ook wel fijn dat ze zich om je bekommeren ,maar soms heb ik er gewoon even geen zin in of komt het me op dat moment niet zo uit  
groeten alien 24 weken ,3dagen 4de kind

o ik moet je er nog bij vertellen dat als je bevallen bent het nog niet is afgelopen , toen ik mijn eerste had en de borstvoeding liep niet zo of hij huilde wat vaak of ik had hem iets te vaak op de arm als in de wieg dan komen ouders en bij mij vooral de schoonouders met dingen aan hoe zij het vroeger wel niet deden en dat ik het ook maar zo moest doen ik werd er echt gek en onzeker van , wat mijn moeder adviseerde was mijn schoonmoeder het weer niet mee eens pfffff en ik lag er tussenin met mijn eerste , echt onzekerder kun je op zo,n moment niet worden ,toen ze weg waren heb ik de kraamhulp mijn hart uitgestort en die zei dat zo wie zo vergeleken bij vroeger de dingen nu al heel anders gaan en dat het vroeger ook niet altijd goed was wat ze deden ,nou van af at moment heb ik alleen nog maar het advies van de kraamhulp opgevolgd en mijn eigen gevoel gaan volgen
ik waarschuw je alvast , groetjes

Hoi,

Ja voor mij ook heel herkenbaar, en dan vooral van ouders en schoonouders.
Of ik niet te snel dik wordt, of ik wel gezond genoeg eet en niet teveel snaai enzzzzz.
Helaas ken ik ook de andere kant, want bijv. mijn werkgever en veel collega's trekken zich er niks van aan dat ik zwanger ben, en laten me gerust alles doen.
En daar baal ik wel van! Een beetje meer begrip als ik helemaal kapot ben na een dag werken zou wel welkom zijn.......

xx Syrah (25 wk)

Ik ben nu 8 weken zwanger van mijn tweede kindje, en heb nu al moeite
om mijn broeken dicht te krijgen. Mijn buik groeit sneller dan bij de
eerste, en ik eet echt niet veel meer dan ik normaal deed. Nu ben ik
uberhaupt niet de slankste, maar ik ben na de vorige bevalling (een
jaar geleden) wel het een en ander afgevallen.

Zegt mijn moeder laatst: Je moet wel gezond eten, en je bent nu ook een stuk dikker dan bij je vorige zwangerschap.

Euh? Pardon?

En dan ook niet luisteren als je dat tegenspreekt!

Over bemoeienissen na de bevalling trouwens. Ik kreeg in mijn
kraamperiode van een kindloze MAN te horen dat ik niet goed aanlegde!

En dat ik mijn kind maar even moest laten huilen als ze het op een krijsen zette.

Van een ander kreeg ik vervolgens weer te horen dat ik sneller moest reageren...

Erg vermoeiend!

Lynn

Hallo dames,

Het is inderdaad zoooooooooooo vermoeiend al die goedbedoelde adviezen. Gelukkig vielen mijn moeder en schoonmoeder ERG mee (daar heb ik meer hulp van gehad dan irritaties), maar waren het meer de vriendinnen die mij voorgegaan waren in het kinderrijk. Eentje daarvan heeft (nu nog steeds overigens) werkelijk voor ALLES een oplossing, hoogstvervelend! Ik zoek het zelf wel uit en als ik vragen heb hoor je me vanzelf, dank je!

Zelf heb ik nu twee zwangere vriendinnen en ik  heb  twee kindjes. Het is waar hoor: je denkt snel dat je iemand kunt helpen door een 'wijze raad' te geven, alleen hou ik bijna altijd mijn adviezen voor me. Wel heb ik ze allebei gezegd dat ze me altijd alles mogen vragen als ze iets willen weten/delen maar uit mezelf zal ik niet snel iets opperen. Gewoon omdat ik van mezelf weet dat ik dat echt BLOED-irritant vond destijds.

Heerlijk om dat hier nog ff op te kunnen schrijven! HEERLIJK!

Sterkte allemaal hoor, en niet te vaak uit jullie slofjes schieten. Men bedoelt het goed, hahaha!

Groet,

Anouk

Terug
Bovenaan