Soms moeite met de kinderwagen??

Hoi hoi allemaal,

Allereerst wil ik kwijt dat dit een geweldige site is, vind t heel fijn om hier van alles op te kunnen zoeken!

Mijn zoontje van 7 weken heeft soms dat wanneer ik hem in de kinderwagen leg en wil met hem wandelen dat die dat helemaaaaal niet leuk vind. Terwijl ik van de meeste mamas hoor dat hun kleine daar juist rustig van wordt.

Ik stuntel nu iedere keer als ik naar t consultatiebureau moet (heb geen rijbewijs) en een kwartiertje met hem in de kinderwagen moet wandelen. Als die eenmaal slaapt en ik leg hem erin is er niks aan de hand, maar als die wakker is,  dan moet en zou die mn pink hebben of een speen die die dan ook weer uitspuugt en dus op t huilen zet. En effe borstvoeding buiten geven zie ik ook niet zitten, wat zijn handige tips??

Groetjes Wendy, mama van Devon

 
Hoi,
Wilde even vragen of je zoontje soms ook spuugt, dus voeding terug geeft. Mijn dochter had namelijk reflux en krijste in de wagen alles bij elkaar. Bleek dat de voeding dan weer naar boven kwam en dat deed pijn (ze spuugde niet in de wagen hoor). Ik heb toen het hoofdeinde van de kinderwagen iets omhoog gebracht met handdoeken eronder. Zo lag ze met haar hoofd hoger. Toen ging het iets beter. Daarnaast heb ik haar gewoon erg veel in een draagzak gedragen.
Misschien is het bij jou zoontje iets heel anders hoor, maar het zou kunnen.
Ivy
 
Ik sluit me bij mijn voorgangster aan. Een draagzak kan met 7 weken best wel als het maar voor een kwartiertje is. En met aan en uitkleden bij het cb liggen ze ook plat, dus dan is het ruggetje weer klaar voor de terugreis.

Heb je een wagen waar je ook de maxicosie op kan zetten? Daarin liggen ze toch wat meer overeind, en kunnen ze ook meer zien. Wellicht is dat een optie. Mijn dochter wilde namelijk vanaf 2,5 maand ook liever in de maxicosie zodat ze om haar heen kon kijken.
 
Hallo,

Het eerste wat onze kraamverzorgster zei toen ze onze kinderwagen zag, was dat het hoofdeinde lager lag dan het voeteneinde. We hadden de kinderwagen dus niet goed in elkaar gezet!! Ze zei dat dit heel vaak voor komt en dat dit grotendeels aan de kinderwagen zelf ligt. Onze zoon vind het heerlijk in de kinderwagen, ik loop vaak stukken van 2 tot 10 kilometer en dan slaapt hij heerlijk of hij kijkt vrolijk rond (nou ja, alleen nog maar naar boven richting de lucht!

Misschien is dat bij jullie ook het geval? 't Is zo zonde dat je nu al zo weinig gebruik hebt gemaakt van de kinderwagen, is hij duur genoeg voor. Hoop dat je er nog samen met je zoontje veel plezier van kunt beleven!!

Liefs Rixt
 
Bedankt voor jullie reacties!

Hij spuugt niet in de kinderwagen,. maar t is wel een handige tip om een gedeelte beetje op te hogen met handdoeken,want hij ligt inderdaad wel graag in de maxicose. (ook niet altijd hoor)
 In de wipstoel ligt die wel gewoon rustig en huiltdie niet,. en dan zit die inderdaad toch wat rechtop.

Maar miss moet ik ook letten op t voeden,. dat ik hem ruim van te voren voedt vordat ik hem in de kinderwage leg?

gr wendy
 
Dat kun je doen, maar ik zou zelf ook niet lekker liggen als ik met mijn hoofd lager lig dan de rest van m'n lichaam. Ook al  Ã­s het al een tijdje geleden dat ik wat gegeten heb. Heb je al gezien hoe de stand van de kinderwagen is? Desnoods leg je wat zwaars bij het voeteneind, waardoor het voeteneind wat lager komt te liggen?
 
Dat bedoelde ik ook,. dat ik he zoiezo hoger leg met zn hoofdje,. en ik heb nu ook een draagzak besteld,. kijken of die daar mee naar buien wil,. en micht die dan in slaap zijn gevallen kan ik hem alsnog in zn kinderwagen (met omgehoogd hoofdeinde) leggen.

thnxs voor de tips ladies!!
 
Terug
Bovenaan