soms net alsof mijn hart een sprint maakt..

A

Anoniem

Guest
Hoi,

De laatste tijd komt het regelmatig voor dat, wanneer ik rustig zit, mijn hart een sprint maakt. Voel hem dan kloppen in mijn keel met een razend tempo. En dat terwijl ik dus niets doe! Na even zakt het wel weer weg , maar wat is dat een naar gevoel zeg.
Ik herken het niet van mijn vorige zwangerschap. Weet niet of het er bij hoort. Zou het opzich wel kunnen begrijpen, je hart moet immers even wat meer bloed doorpompen dan normaal.

Is dit voor iemand herkenbaar? Maandag moet ik weer naar de verlos, gelijk even navragen.

XXX Yvet
(34 wk, 1 dag zwanger)

He Yvet,

Dit is voor mij heel herkenbaar. Ik had dit bij al mijn twee de zwangerschappen maar dan rond de 20 weken.
Normaal heb ik het 5 minuten maar heb het ook wel eens een uur gehad.
Maar een te lage bloeddruk is de oorzaak. De vk zei dat het geen kwaad kan en als het op komt zetten even gaan liggen en rustig aan doen en veel drinken. Ook een dropje  eten kan zei ze, daar gaat dus je bloeddruk van omhoog.
Ik vond het heel angst aanjagend maar het schijnd vaker voor te komen.

Veel liefs Caressa

Hoi Yvet!

Oh ja dit herken ik helemaal.
Ik heb ook een lage bloeddruk en heb vaker dat ik meerdere hartkloppingen heb,ik schrok er ook eerst van,maar nu blijf ik gewoon even rustig zitten,of ga even liggen.
Ik heb sinds 2 weken ook regelmatig een licht gevoel in mijn hoofd,dit is ook best vervelend.
Maar idd wat drinken,wat frisse lucht en een dropje kunnen wel eens helpen.
Ik ben vandaag even ver als jij...34 weken en 1 dag.
Veel succes verder!!

Liefs,swinnie

Hoi,

Ik had het op mijn verjaardag, toen was ik 27 weken. Had het maar heel even, een minuut of zo. Het was al wel laat en ik had een drukke dag gehad. Ik denk dat dat bij mij de oorzaak was. Heb er daarna geen last meer van gehad.

Gr. Mariëlle

Ik heb dat elke dag vanaf dat ik een week of 17-18 zwanger ben ofzo, vooral als ik juist even rustig zit, het klopt in je keel en oor, keigoor gevoel!!!

Ik heb trouwens een perfecte bloeddruk maar heb wel ME (daar heb ik normaal al een snellere hartslag van) mijn hartslag zit dus altijd heel hoog vergeleken bij "normale" mensen, maar gewoon rustig aan doen he, is een sein van je lichaam dat je effe normaal moet doen :p

Terug
Bovenaan