Soms niet getroost willen worden

Mijn zoontje van 2 jaar wil als hij een een huilbui heeft soms niet getroost worden en niet aangeraakt worden. Dan slaat hij om zich heen en balt zijn vuisten van woede (zo lijkt het).Wie weet hoe dit komt?
 
Hallo,

Mijn zoontje nu 3,5 jr. heeft dit ook.
Ik herken mezelf er wel in, als ik me stoot... bijv. mijn kleine teen kan ik ook ff niets van iemand hebben.
En al helemaal niet "gaat het?"
Je bent dan gewoon even druk genoeg met jezelf.

Mijn zoontje uit dit met drift. Ik bied mezelf wel aan, maar als hij even niet wil dan komt het later wel.

Ik denk dat je er niet te veel moet achter zoeken.
Ik snap wel dat het erg rottig is, want dit gaat tegen al je moeder gevoelens in!

Groetjes
 
Hoi!

Vervelend is dat he?! Ik herken het ook. Volgens mij hoort het gewoon bij de peuterpubertijd. Mijn dochtertje heeft soms enorme drift/woede aanvallen en niemand mag dan aan haar komen, ze begint om zich heen te slaan en wil zelfs haar grootste vriend (aap, haar knuffel) niet eens bij zich hebben. Terwijl die twee onafscheidelijk zijn! Meestal laten we haar even razen en zeggen we dat ze moet gaan stampen op de grond. Als ze wat rustiger wordt proberen we haar alsnog te troosten en geven ook aan dat het helemaal niet erg is dat ze soms gewoon boos is.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan