soms snap ik er niets meer van !!

Hallo mede moeders,



Mijn dochtertje is nu 4 weken.

Ik geef flesvoeding.

ik snap niets meer van het ritme van mijn dochter.

soms komt ze netjes om de 4 uur, maar vandaag heeft ze vanacht 6 uur
doorgeslapen en na het ochtendflesje weer 5 uur. Maar daarna kwam na
2,5 uur al met honger, toen weer 4 uur geslapen en vanavond kwam ze een
paar keer om de 2 uur. helemaal overstuur van de honger.

Normaal krijgt ze om 23.30 uur haar laatste flesje maar dan heeft ze om 19.00 uur een fles gehad.

Ik probeer wel een ritme te regelen voor haar maar als ze honger heeft laat ik haar toch niet brullen???

Ik snap er echt niets van

Is er iemand die mij tips kan geven om toch een ritme erin te houden???

Alvast bedankt.......



Henriet



 
hallo xanthe,
Ik maak(te) mijn kleine overdag altijd wakker voor zn fles, en de 2 laatste flessen iets korter op elkaar, dus b.v; 19:00 een fles en dan om 22:30 de laatste en dan in deze laatste fles wat meer voeding, en dat heb ik vanaf het begin gedaan.( hij kwam snachts nooit voor een voeding,( maar das ook wel een beetje geluk hoor)
Meestal als je een ritme een beetje aanpast, moet je het wel de tijd geven voor je kleine om aan te wennen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Meid 21
 
Hoi Henriet,


Het kan zijn dat je dochter regeldagen heeft. Dat is een soort sprongetje in hun ontwikkeling. En dan kunnen ze hun schema helemaal omgooien. Ze drinken meer of minder. Slapen meer of minder. En op andere tijden. En dat kan dan een paar dagen duren. En je merkt meestal ook dat ze meer kunnen.
Dit staat duidelijk beschreven in het boek "Oei, Ik groei". Een heel leuk en interessant boek. En de periodes klopten als een bus bij   mijn kinderen.

Niets is zo veranderlijk als een   kind. Denk je eindelijk een ritme te hebben en dan gooit je kind het helemaal in de war. Dan na die regeldagen heb je weer een nieuw ritme. Heb je dat eindelijk goed, je kind slaapt goed en drinkt goed.........begint het weer........maar naarmate ze ouder wordt, wordt het makkeljiker. Want die regeldagen zijn voornamelijk in het eerste jaar.

Kijk naar je dochter en geef haar wat ze nodig heeft,,,,,ga op je gevoel af.
Succes
groetjes Chantal
 
hoi
Ik heb bij mij dochters altijd vrij strak ritme gehad. Om de 4 uur kregen ze de fles, soms kwamen ze een half uurtje eerder, dat was geen probleem, maar als ze na 4,5 uur nog niet kwamen maakte ik ze wakker voor een fles.
Kan het niet zijn dat je dochtertje last heeft van krampjes ? Mijn dochters huilden ook vaak 's middag/'s avonds zo'n 2 uur na het voeden, door ze dan weer een fles te geven maak je het alleen maar erger.
Bij twijfel kun je eventueel het consultatieburo bellen.

groetjes
Melanie
 
mijn dochter heeft wel veel last gehad van darmkrampjes, maar ik gebruik nu friso comfort en het gaat nu erg goed .

ik kan me voorstellen dat je het alleen maar erger maakt als je na 2
uur weer gaat voeden, maar na die fles is ze wel helemaal content en
gaat ze slapen.

Ook is zij 's morgens erg wakker. Tussen 09.00 uur en 12.00 uur is ze
niet in slaap te krijgen. Zij is dan wel zoet te houden, even in de box
een beetje kroelen enz...



 
Hoi Henriet,

Ik heb dus precies hetzelfde met m'n zoontje van bijna 6 weken.
Soms kan ik er ook geen touw aan vast knopen!
Hij krijgt elke 4 uur de fles, en voor de nacht geef ik hem extra,
maar het wil nog niet helpen. Ik wil zo graag dat ie wat doorslaapt
ook al is het maar een uurtjes langer, maar het zit er nog niet in.
Ook al geef ik hem 20 cc op een fles van 100 cc extra. Meneer
begint 's nachts stipt na 3,5 uur te piepen.
Misschien is dat boek een aanrader, ik ga eens kijken op bol.com.
Succes verder he !!

xx Syrah mv Ezra
 
Ik sluit me aan bij Chantal; niks is zo veranderlijk als een kind. Denk je alles net door te hebben, gooien ze het weer helemaal om. Verder wil ik nog even kwijt dat sommigen toch echt in een droomwereld verblijven; babies die vrijwel direkt doorslapen zijn echt eerder uitzondering dan regel. Bij het merendeel duurt het toch echt best lang voor ze s'avonds doorslapen. En ookal zegt het cb. dat ze de nachtvoeding niet meer nodig hebben, ze laten huilen is echt niet de oplossing. Laat je niet gek maken en geef ze waar ze om vragen. Een baby wordt echt niet expres wakker, maar gewoon omdat ze echt honger hebben.
Ivy
 
klinkt mij ook heel bekend in de oren ;)
Onze dochter is morgen 4 weken. De ene dag moet je haar praktisch wakker maken om de 3 uur en de andere dag begint ze 's ochtend om 3 uur en dan 's middags weer, maar als ze dan om 17.00 uur gevoed wordt komt ze om 19.00, 21.00 weer, soms zelfs nog iets eerder. Moet ik wel zeggen dat ik bv geef, weet niet of dat nog verschil maakt??
Afgelopen weekend was het helemaal vaak, maar werd ook wakker na de voeding circa 1 uur na de voeding, heb haar speentje gegeven en ze sliep weer verder. Als ik haar zou gaan voeden, wat ik dus zaterdag wel heb gedaan, kwam alles er weer uit, omdat ze eigenlijk nog geen honger had, maar kennelijk wel zuigbehoefte, althans de lactatiekundige vertelde me dit, dus mag speentje gebruiken.
Maar goed, er zal heus wel een ritme in gaan komen, maar soms denk je een ritme te hebben en zo is het weer weg...
 
Terug
Bovenaan