Soms toch wel een beetje onzeker....

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Over anderhalve week wordt ons mannetje alweer 1 jaar.
Soms ben ik toch wel een beetje onzeker over wat Sven allemaal al zou moeten 'kunnen'. Nu weet ik echt wel dat kindjes hun eigen tempo hebben maar als ik hier op het forum soms lees, of met collega's praat, lijkt het wel of Sven nog helemaal niet zoveel kan.....
Sven tijgert nu maar van lopen of optrekken of dat soort dingen heeft hij echt nog geen kaas gegeten. Hij had ook pas heel laat door dat hij een stukje brood kan pakken en dat in zijn mond kan doen. Drinkbekers snap hij niet, hij drinkt nog steeds alles uit de fles. Oke, Sven babbelt wel volop en in dat opzicht ligt hij 'goed op schema'.
Maar ja, soms twijfel ik toch wel aan mezelf. Stimuleer ik hem wel genoeg, bied ik hem genoeg diversiteit in speelgoed, liedjes, boekjes......?????????
Met mijn verstand weet ik wel dat ik hem niet kan dwingen tot iets maar ja, dat gevoel he?
Hebben jullie dat gevoel ook wel eens? Ik wil zo graag het beste voor mijn mannetje maar ja, wanneer is dat?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hallo!

herken je verhaal heel goed! Alice is net 11 maand geweest en wordt dus ook met een paar weekjes al een jaar maar "kan" ook nog niet zoveel...
Ze blijft nu wel zitten als ik haar neerzet en ze heeft net ontdekt dat ze rollend de kamer door kan. Af en toe lijkt het alsof ze wil gaan tijgeren maar dat is het dan ook wel. Wat eten betreft doet ze helemaal niets zelf in haar mond, stukjes brood zijn leuk om mee te spelen maar dat ze in de mond moeten heeft ze nog niet door. Ze kan wel uit drinkbekers drinken maar dan alleen als ik ze vast hou.....
ach ja, ze zal het vanzelf wel leren, wij waren zelf ook niet de snelsten geloof ik. Ik zou het alleen wel heel erg handig vinden als ze haar eigen beker/fles eens vast kon houden en zelf brood kon eten..

Groetjes Akk

Hoi,

Moeilijk is dat he... Zeker als je van andere moeder hoort met kinderen van dezelfde leeftijd dat hun kinderen al zo veel kunnen.
Ik zou me niet te druk maken... Ze zijn zo snel groot. En het is echt niet erg als je kind iets langzamer is als de andere.
Kyra was eerder ook erg langzaam (dit mede omdat ze langere tijd veel ziek is geweest)
nu gaat ze echter als een sneltrein.
Kyra kreeg bv een week voor haar 1e verjaardag pas tanden.... Kon ze ook alleen nog maar tijgeren en deed ze niets wat haar verder vermoeide.
Nu daar in tegen kruipt ze.. gaat zelf staan, aan de tafel of speelgoedbox. Ook probeert ze echt zelf te gaan staan zonder hulp van iets maar dat gaat nog niet helemaal.
Wat ik dus wil zeggen, Maak je niet te druk... je kunt nog lang genoeg achter ze aan rennen...

Liefs,

Frieda
Mv Kyra 07-06-07

Hoi,

Feline is nu bijna 14 maanden en staat af en toe aan de tafel, maar nog lang niet stabiel. Ze is ook een ' slome'

Ieder kindje doet het op zijn eigen tempo en ik liep zelf met 15 maanden, dus ik verwacht haar zeker niet eerder.

En als ze eenmaal lopen of snel tijgeren blijf je rennen, dus het is ook wel een voordeel!

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan