soms uren slapen tussen de voedingen

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje van 3,5 week krijgt bv, dit gaat nu gelukkig goed (na een wat moeilijke start)
Hij drinkt zo tussen de 2 en 3 uur gemiddeld dus dat gaat al een heel stuk beter.
Nu is het zo dat ie regelmatig, wanneer ie in slaap is gevallen, soms 4 of 5 uur slaapt voordat ie naar de volgende voeding vraagt.
We maken m maar niet wakker, maar zou dit niet erg zijn.
We hebben zelf zoiets van, als ie honger heeft komt ie wel. En we hebben gehoord en gelezen dat het niet goed is om een baby wakker te maken als ie diep slaapt.
Hij is verder lekker goed met z'n gewicht en ziet er prima uit. Heeft genoeg plas en poep luiers.
Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Groetjes Anouk

Gefliciteerd!!!!

Mij hebben ze altijd verteld dat ik mijn dochter moest wakker maken overdag als ze langer dan 4 uur tussen de voedingen sliep. Dit omdat ze dan beter een dag en nachtritme krijgen en overdag voldoende voeding binnen krijgen.
Dus ik maakte haar altijd wakker om de vier uur overdage n liet haar in de nacht slapen.

Succes.
xk

Hoi,

Gefeliciteerd met je zoontje!
Dat is niet erg hoor!
Het gaat ook om het gemiddelde, als jij zegt dat hij gem. wel elke 2-3uur eet, voldoende luiers goed nat heeft, goed aankomt en verder vrolijk en helder uit de oogjes kijkt iss er niks aan de hand! Dan zou ik hem ook niet wakker maken!
Veel borstkindjes eten s'ochtends en vroeg in de avond wat vaker en slapen overdag wat langer, maar dat is niet erg, je moet een beetje een minimum van 6-8voedingen op een etmaal aanhouden en dit mag oplopen tot 12 en zelfs meer bij bv kindjes!

Gr MJ

Terug
Bovenaan