soms valt het toch errug tegen!!!!

Hoi dames,
ik kom van het feb-forum, en heb hier al vaak meegelezen. Ik had echt zin om na de kraamtijd mee te kletsen op dit forum over die leuke tijd die dan hoort te komen, maar dat viel dus even flink tegen! Afgelopen woensdag was de kraamhulp er voor het laatst, en alles verliep tot toen prima. Tot woensdagmiddag dus! Ineens 40 graden koorts die niet zakte na 2x paracetamol. 's Avonds de vk maar gebeld, en zij constateerde een flinke baarmoederontsteking! Bleeeeeh, ik kon wel janken, lag ik weer in bed. Donderdag heb ik de halve dag liggen ijlen van de koorts, en tussen die buien door moest ik ook nog mijn kleine meisje voeden....... Dat is niet leuk meer op zo'n moment......
Gistermiddag begon de kuur die ik had gekregen een beetje aan te slaan en zakte de koorts iets, de buikpijn helaas nog niet.
Vandaag ben ik even uit mijn bed, en heb het gevoel alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnen, net als vlak na de bevalling. Ik baal enorm dus, maar gelukkig doet Floor het prima, dat is het belangrijkst natuurlijk.
Ik moest dit gewoon eventjes kwijt, ik hoop dat ik me snel weer beter voel want maandag sta ik er weer alleen voor met twee kids, mijn man moet dan weer werken.....
Volgende keer zal ik hopelijk leukere berichtjes hebben........
Groetjes van Ruth

Hoi ruth

Het lijkt mijn kraamtijd wel! Ik kreeg op dag 7 na de bevalling (ks) een baarmoederontsteking, dikke koorts en ijlen als een gek. Alleen lag Indy toen nog in het ziekenhuis (maandje te vroeg geboren) en kon ik haar dus niet eens voeden of gewoon naar haar toe. Gelukkig sloeg de antibiotica snel aan maar wat een doffe ellende zo'n ontsteking. Goed uitzieken en lekker rustig aan doen dan komt het maandag wel goed hoor. Ik moest er ook aan wennen met 2 kleintjes maar binnen een week zat het ritme erin. Hoe oud is je oudste? De mijne is 20 maanden en Indy is dan nu 11 week.

Hoi meid,
nou ik snap dat je niet mee kon schrijven hoor! Wat rot voor je. Maar euh.. heb jij geen recht op extra kraamzorg. Dit zijn toch omstandigheden die daarvoor in aanmerking zouden moeten komen. Want je kunt eigenlijk nog helemaal niet goed zelf voor de kleine zorgen. De verloskundige moet daar toestemming voor geven aan het kraamcentrum.  
Ik zou dat echt met haar bespreken.
Groetjes Veerle

Hoi Ruth,

Wat vervelend om te lezen, zo'n baarmoederontsteking! Ik zou inderdaad even achter extra zorg aangaan en als dat niet lukt proberen te regelen dat iemand anders je komt helpen, want als je overhaast weer alles zelf gaan doen, sleept dit soort dingen meestal ook langer voort. En daar is niemand bij gebaat..!

Heel veel beterschap gewenst!

Eveline

Wat vervelend voor je zeg!  Extra kraamzorg lijkt me lastig want volgens mij moet dat aansluitend aan je kraamweek en die is al voorbij. Maar ik zou inderdaad in ieder geval proberen te regelen dat iemand je komt helpen als je man weer naar zijn werk moet. Ik vond de eerste dagen alleen met 2 kids ook heel lastig en dan voelde ik me niet eens zo beroerd! Gewoon durven vragen om hulp hoor als het niet gaat! Ik weet uit ervaring dat je kids ook niks aan je hebben als het met jou niet goed gaat.

Die extra kraamzorg zat er inderdaad niet in, dit omdat alles al officieel was afgesloten. Ik zat er donderdag trouwens ook niet op te wachten, ik werd al beroerd van het geluid van vogels buiten....
Morgen probeer ik het gewoon weer, met goede moed !
Mijn moeder heeft aangeboden om te helpen als ik het niet meer zie zitten, dus als het niet gaat kan ik haar altijd bellen. Dat is wel een fijn gevoel hoor.
Het gaat gelukkig elke dag een stukje beter, alleen de buikpijn wordt nog niet echt minder. Volgens de HA kan dit ook nog wel een paar dagen duren. Afwachten maar.
Meiden, bedankt voor jullie reacties!
Groetjes van Ruth

Hallo dat lijkt me zeker geen pretje baarmoeder ontsteking
GElukkig gaat het nu beter met je
Mijn kraamtijd was jammer genoeg ook niet helemaal leuk
Ik kwam zondags uit het ziekenhuis en maandags waren mijn 2 andere kinderen flink ziek
Een week lang hadden ze erg hoge koorts diarree en buikpijn en waren ze erg huilerig
Gelukkig waren ze na een week beter en nu geniet ik erg van mijn dochtertje
Groetjes en beterschap

Terug
Bovenaan