soms voelt alles zo dubbel

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd meegekletst op het zwanger-worden-forum maar omdat we steeds lang moesten wachten op de uitslag had ik besloten om een beetje afstand te nemen.
Nu hebben we de uitslag van het zaadonderzoek en het is niet goed.
We moesten het als praktisch onmogelijk beschouwen om op een 'normale' manier zwanger te worden.
Nu zijn we dus doorverwezen naar de gynaecoloog en daar moeten we op wachten tot september, eerder kreeg mijn vriend geen vrij.
Gisteren hebben vrienden van ons een baby gekregen en het voelt nu zo dubbel.
Aan de ene kant ben ik blij dat we verder kunnen met de gyn. maar het doet zo zeer als je die gelukkige verhalen hoort van het prille baby geluk.
Ik moest het even kwijt en wacht nu maar weer een maand op de volgende stap.

Liefs

Hallo Chyenna!

Dat dubbel gevoel herken ik ook. Ik ben blij dat anderen zwanger zijn en volop genieten van hun zwangerschap of de geboorte van hun kind. Maar ik wil dat ook zo graag! Geen jaloezie, maar gewoon dat ik vind dat ik het ook verdien. Klinkt misschien raar. Maar ik denk dan...waarom ik niet! Ik wil ook een kind in mijn buik voelen. Ik wil ook een bevalling meemaken en ik wil ook met alle liefde die ik heb voor mijn kind zorgen. Maar ja,.....ik wacht het maar af.

Ik heb geen partner. Ik hoop over een paar maanden te beginnen aan mijn eerste IVF-D(onor).

Heel veel suc6! Ik hoop dat die maand snel om is en dat jullie meer duidelijkheid krijgen en weten welke stappen jullie kunnen ondernemen.

Groetjes,
~*~Bibi~*~

Hey Bibi,

Dat is helemaal spannend zeg. Maar het lijkt me ook moeilijker, jij moet het allemaal in je eentje doen.
Ik heb gelukkig nog mijn vriend, ook al is die soms (walgelijk) positief haha.
Maar ik hoop voor je dat het allemaal goed zal gaan en dat je snel zwanger mag zijn.
Ik ben aan het temperaturen en nu is volgens mij de thermometer kapot dus dat is wel balen, net nu vandaag mijn ovulatie moet zijn....
Morgen dus maar snel een nieuwe gaan kopen.
Wanneer begin je met je behandelingen of weet je dat nog niet

Liefs Chyenna

Hoi Chyenna,

Het blijft altijd moeilijk om al dat baby geluk in je omgeving te zien. De hele wereld lijkt zomaar zwanger te worden, behalve jij (en dit hele forum).
Ik wil je gewoon even sterkte wensen voor als je de MM in gaat in sept. Het is een heel zwaar proces, maar we doen het uiteindelijk ergens voor. Hopelijk zit bij jou wel alles goed. Mijn man heeft ook slecht zaad, wij hebben nu 3x IUI gehad. Van de 1ste ben ik zwanger geworden, helaas miskraam met 7 wkn.

Kruimel

Hoi Kruimel,

Dank je wel. En wat rot voor je dat het mis is gegaan.
Ik weet ook dat het moeilijk is maar ik wil zo graag blij zijn als anderen zo gelukkig zijn en ondertussen zit ik dan 'enthousiast' foto's van hun te bekijken met tranen in mijn ogen.
De meeste mensen in onze omgeving weet er wel van maar ik wil ook niet dat mensen daar teveel rekening mee gaan houden.

Aan de ene kant kijk ik heel erg uit naar september en aan de andere kant zie ik er heel erg tegenop.
Je hoort (volgens mij) vaak dat je met IUI zwanger raakt maar dat het dan toch mis gaat.
Dat lijkt me verschrikkelijk.
Kortom, met volle moed ertegenaan, en we zien het wel...
Gewoon met z'n allen blijven duimen voor elkaar haha.

Liefs Chyenna

Hallo Chyenna!

Ik hoef gelukkig niet alles alleen mee te maken. Ik heb vrienden en fam. die me bij staan. Mijn nicht gaat altijd mee met de afspraken. Door dat iedereen weet dat ik bezig ben, heb ik wel steeds dat men vraagt hoe het met me gaat. Tja, soms tot ergernis van mijn kant. Ik ben ernorm blij met de steun van fam. en vrienden. Anders zou ik het echt niet kunnen doen. Het is een zwaar traject. Ik heb al 6 IUI en 2 IVF en 1 Cryo achter de rug. Maar dit wordt dus mijn eerste IVF-D en ik kan niet wachten!!!!!!!!!

Ik hoop in oktober/november te beginnen. Maar ik wil eerst ff afvallen. Als dat niet gaat, begin ik alsnog met mijn IVF-D in oktober/november hoor!

Groetjes,
~*~Bibi~*~

Hoi Chyenna

Wij hebben ook last van dat dubbelle gevoel. En sinds dit weekend heb ik er erg veel last van. Ik zit me ontzettend te verbijten en doe net alsof ik blij ben voor iedereen die nu zwanger is. Vorig jaar ben ik zwanger geweest (gewoon van zelf) en we waren zo blij, na een aantal weken ging het fout en na 2 dagen weeen zaten we er verslagen bij. Geen kindje en een hoop verdriet. We wisten dat het wel kon, maar nu zijn we bezig met iui en dit gaat tot nu toe niet geweldig. mijn mannatje heeft koorts gehad, hierdoor was het zaad erg matig en daardoor is het al 2 maal mislukt. We gaan nu op vakantie en daarna zien we wel. De gyn vertelde dat we beter voor ivf kunnen gaan. Ik moet daar over nadenken.
Succes met je ivf-d en ik hoop dat er iets moois van komt.

Liefs

Lydia

Terug
Bovenaan