<p>Hoi dames</p><p>Ik wil even weten hoe jullie relatie is op het moment van de zwangerschap. En ook daar buiten. Ik vraag me af of ik in mijn relatie misschien wat te veel verwacht of dat het terecht is dat ik me af en toe wat ongelukkig en eenzaam voel? </p><p>Ik ben nu pas bijna 3 jaar samen en op dit moment 16 weken zwanger van ons 2e kindje. Onze relatie is in een behoorlijke sneltrein gegaan. Na 9 maanden samenwonen. Na 1 jaar al zwanger van onze dochter. Inmiddels al 3x verhuisd (en nu ook de laatste keer als het goed is). Al met al best al veel meegemaakt in die 3 jaar dus. </p><p>Het was vanaf het begin al nooit heel intens allemaal. We hadden wel gelijk het gevoel dat het goed zat tussen ons en dat we samen een toekomst wilden maar alles ging gewoon zijn gangetje. Mijn vriend was wel altijd degene die vaker een kusje uit zichzelf gaf enz. Maar hartstochtelijk zoenen heeft er nooit echt in gezeten. </p><p>Nu ik voor de 2e keer zwanger ben merk ik dat ik me vaak wat ongelukkig en eenzaam voel. Ik mis de affectie van zijn kant maar ik toon het zelf ook nog maar weinig merk ik. Savonds zit hij vaak beneden te gamen lig ik op bed tv te kijken. We doen maar weinig leuke dingen. Met zijn 2tjes sowieso al erg weinig. Als ik in het weekend voorstel om met zn 3tjes wat leuks te doen, doen we het wel, maar ik merk ook lichte tegenzin van zijn kant. De kusjes zijn al een stuk minder en hij zal me ook nog maar weinig knuffels uit zichzelf geven. complimentjes krijg ik nooit en de 1x per week sex is al verminderd naar 1x per maand of nog minder. </p><p>Ik voel me op deze manier helemaal niet meer geliefd waardoor mijn zelfbeeld ook afneemt. Ik geef het wel eens vaker aan maar we zijn beide niet zo'n goede praters. hij wordt meestal een beetje boos of beledigd als ik over zoiets begin en hij vindt het maar onzin. </p><p>Maar met moederdag werd ik dan weer behoorlijk verwend met cadeautjes en kreeg een kaartje met daarop de tekst hoeveel ik wel niet voor hem betekende en dat hij dat te weinig laat merken. Maarja moet ik het dan maar doen met 1 of 2x per jaar zo'n lieve tekst? </p><p>Ik vraag me af of dit herkenbaar is bij jullie? Of zijn jullie mannen wel goed in het tonen van hun liefde? De hormonen zullen nu uiteraard ook wel een grote rol spelen denk ik ?</p><p>Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor als je het helemaal hebt gelezen ?</p>