soms word je bang gemaakt

heej meiden soms lees ik op dit forum echt hele enge dingen hoor , ik weet wel dat dat soms gebeurt maar ik word er soms angstig van als ik dat allemaal lees bijv. buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en miskramen en bloedverlies en weet ik veel en voor de mensen die het mee hebben gemaakt is het en lijkt het me echt verschrikkelijk maar je word wel vaak bang gemaakt met die dingen, de nare dingen blijven ook vaak dan in me hoofd zitten terwijl als je zwanger bent echt moet genieten en niet aan die rot dingen moet denken wou het ff kwijt xxx
 
Ik gok erop dat je nog niet zover bent in je zwangerschap (1e trimester) want ik herken je verhaal vooral uit het begin van de zwangerschap.

In eht begin van mijn zwangerschap was ik sowieso erg onzeker en bang dat het mis zou gaan, en dan zijn die verhalen op een forum niet altijd bevorderlijk voor je gemoedsrust.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt ook graag hun ei kwijtwillen.

Hou er bij het lezen van zo'n forum rekening mee dat je meer kans hebt op het lezen van "bijzondere" verhalen dan van verhalen "van alledag", want die laatste zijn gewoon minder interessant om te vertellen.
Datzelfde heb ik in de periode waar ik nu zit: ik krijg allerlei bijzondere bevallingsverhalen te horen (meestal de meest afgrijselijke verhalen over tangverlossing, bloedverlies etc etc) terwijl mensen die gewoon op een leuke/ normale manier thuis bevallen zijn daar over het algemeen niet veel woorden aan vuilmaken.

Goede zwangerschap,

N.
38 wkn
 
Hoi,

Ik herken dat wel inderdaad. Het is eng om te lezen dat het mis kan gaan.
Ik ben op dit moment ook nogal onzeker omdat ik sinds een tijdje helemaal geen klachten meer heb en pas over 2 weken mijn termijn echo krijg.
Genieten doe ik ook niet op het moment..
Hoe ver ben jij en wanneer krijg jij je echo?
Sterkte met de onzekere tijd en groetjes, Una
 
was vergeten me naam bij mijn bericht te zetten maar iedereen die dit leest moet dit niet verkeerd opvatten hoor dat ze hun ei niet kwijt mogen hoor zo bedoel ik het niet , ik ben nu zelf bijna 2 maanden (7 weken) zwanger en ja als je als die dingen dan leest word je soms gewoon bang maar N bedankt voor je bericht en die vervelende dingen zal je altijd blijven houden inderdaad maar kwou het gewoon ff kwijt
 
Hoioi

heel herkenbaar hoor! wat N. schrijft, in het begin is het spannend omdat je zelf nog helemaal niets weet. maar ook nu nog laat ik me soms gek maken (38 wk ver!!).
over dat t kind in stuit ligt en dat het keren zo vreselijk eng en pijnlijk zou zijn (was niet zo) en dat je noooooit moet proberen gewoon te bevalllen als je een stuitkind hebt (er zijn voors en tegens).
terwijl je vk/gyn je gewoon vanuit hun deskundige ervaring kunnen vertellen wat ze verstandig vinden in'jouw geval. ik denk dat het slim is om vanaf het begin te beseffen: soms kunnen 'ze' van het forum me helpen en soms moet ik me NIET te veel aantrekken van de verhalen. Uiteindleijk staat je vk bij je bed, of je gyn en 'WIJ' niet.
Bovendien zijn 'wij' geen echte deskundigen, maar ervaringsdeskundigen die ons ook bang laten maken door verhalen van adneren.

goeie zwangerschap!!!

karin
 
Hoi dames,
Ik ben 1 van die personen met zo'n "horror" verhaal. Kan me voorstellen dat het niet leuk is om te lezen. Het is zeker niet leuk om uit eigen ervaring te schrijven, maar het werkt wel om je leed te delen. Het is waar wat N zegt, de allerdaagse dingen zal je niet snel tegenkomen. Maar, vergeet niet dat het kan. De 1e zwangerschap wilde ik ook niks van die enge dingen weten. Nu weet je eigenlijk beter.

Probeer je niet andermans leed aan te trekken meis, maar lekker me je eigen mooie zwangerschap bezig te houden.

XXX
Miranda
 
Helaas krijg je soms de realiteit onder ogen te zien. Ik kreeg een miskraam na 11 weken.Wist ik veel dat dit bij mij zou gebeuren. Ik was al blij dat ik na anderhalf jaar eindelijk zwanger werd en besefte toen helemaal niet dat dit ook nog eens zou kunnen gebeuren.Nu lees ik er veel meer over en ik bgrijp nu wat een wonder het is om een kindje levend op de wereld te zetten.Het is inderdaad eng om dit alles te lezen, maar hierdoor ben je wel meer voorbereid op iets wat jou ook zou kunnen overkomen.Je zal dan beseffen hoe fijn het is om de nare gebeurtenis te delen met de mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.Mij heeft het erg geholpen door te zeggen van kom op, we gaan er weer voor.
 
Terug
Bovenaan