Soms zo'n dik buikje...

Hallo,
Even een vraagje:
Onze zoon van 11 maanden is een goede eter, maar hij krijgt op zich  niks teveel... Toch heeft hij af en toe zo'n dik buikje... zijn buikje puilt dan echt uit onder zijn borstkas...

Is dit normaal?? Ik maak me er soms een beetje zorgen over en twijfel dan of ik hem bijv nog wel zijn laatste fles moet geven....

Heeft iemand een antwoord voor mij???

bedankt,
groetjes franka (mama van Sjoerd 31-01-05)
 
Hallo Franka,

Probeer je niet te druk te maken over Sjoerd z'n buikje! Het is zeer waarschijnlijk dat dat 'babyvet' is. Nou is het tegenwoordig een 'hot item' , kinderen die te zwaar zijn, maar laat je daar niet door leiden.
Nou weet ik niet of Sjoerd bv al loopt, want vaak raken kinderen dan wat 'babyvet' kwijt.
Maar dan nog, hij is 11 maanden, blijf er zelf allert op dan komt het wel goed......
Zelf heb ik me ook vaak zorgen gemaakt over het 'babyvet' van mijn zoon, Rick.Vooral door al die opmerkingen die ik kreeg. ("die komt niks te kort, dat zie je wel" en "hollands glorie") Gelukkig ben ik nu zover dat ik weet dat hij echt niks teveel (maar ook niet te weinig) eet en wat de rest denkt, zal me een zorg zijn.......
Suc6 ermee!!!

Groetjes Moniek (mama van Rick, 25 mnd en Anne, 7 mnd)
 
Hoi hoi,

hier ook een meisje met een buik(je).

Onze dochter is een heel tenger meisje. Ze is nu 14,5 maand. Moet binnenkort weer naar het CB, dus ik weet niet precies hoe lang en hoe zwaar ze is.
Als Emma haar avond eten op heeft, met een bakje vla, dan heeft ze al een gigantisch dikke buik. Dan kijk ik er wel eens naar en denk: Er moet ook nog een fles melk bij zo meteen. Dat gaat nooit passen!

's Morgens als ze dan wakker wordt en alle eten weer is verteerd dan heeft ze gewoon weer een plat buikje.

Dus het zal er toch wel bijhoren denk ik. Ik denk zelf niet dat dit onder baby-vet valt. Ze loopt inmiddels ook al een paar maand en het buikje is er niet platter van geworden.

Groetjes,

Ingrid
 
Terug
Bovenaan